Van vlees (gehakt) in de aanbieding..(met foto's).

• Moonlampje

Kun je erg lekkere dingen maken.

Ik heb net hele lekkere gekruide gehaktballetjes gemaakt, met gehakt dat bij appie heijn in de aanbieding was. Het was pas de 2e keer dat ik dit deed (ik kan dus niet koken en dat oefen ik op deze manier hihi) en het is beter gelukt dan de vorige keer.

Hier het recept:

benodigheden voor 1 kilo gehakt:

1 zakje marinademix van silvo

1 kg rundergehakt

1 fijn gesneden uitje

1 ei

4 of 6 teentjes knoflook (geperst)

Flinke scheut zoete ketjap

beschuit of paneermeel (zodat je er goed balletjes van kunt draaien)

(en ik heb er zelf voor het lekkere nog een beetje ontbijtspek (voor op brood) aan toegevoegd)

Alle ingredienten goed door elkaar mengen, balletjes van draaien en aanbraden. Eeenmaal afgekoeld kun je ze ook heel goed invriezen.

en dit is mijn resultaat :D

Laatste balletjes in de pan (foto is met mobiel gemaakt en dus niet heel erg mooi):

En eenmaal op het bord:

• zackary

Jeetje Moon, had het ff gezegd van te voren. Ze zien er wel heel erg lekker uit. :D

• Moonlampje

hihi ik heb nog staan, ik kan er wel 2 of 3 via de snailmail sturen :D maar of ze dan niet van ellende weglopen is nog maar de vraag. daarom had ik ook het recept erbij gezet ;)

• zackary

Gaan we zeker iets mee doen. Lijkt me ook lekker voor bij de borrel.

• Moonlampje

Dat is het absoluut! ik had zelf ook, omdat ik gek ben op knoflook, de dubbele hoeveelheid er in gedaan van wat er in het recept stond. Zelfs mijn moeder vind ze lekker en die is wat dat soort dingen betreft toch echt een kniesoor.

• Alie

Ziet eruit als de zweedse gehaktballetjes van de Ikea en die vind ik erg lekker!Waarom zeg je dat je niet kunt koken, koken is een pond fantasie en een pond goede ingredienten ;-)

• Moonlampje

ja en 3 kilo mislukkelingen hahahahahaha

• Alie

Maakt niet uit, zal ik je eens wat vertellen toen ik net samen woonde ( ver in de vorige eeuw, verbrande er heel veel, ging ik gewoon zitten zoenen met Rick onder het braden van vlees ofzo, eieren koken ze pokten pok ;pok ; tegen het plafond, hihi, ja er ff bij blijven heb ik wel geleerd ;-) onze moeders /oma overgrootmoeders koken dan wel goed en lekker, maar ook niet in een jaar hoor, mijn gebakken aardappelen worden nu geroemd net als al het eten trouwens, ik ben natuurlijk al oud en oma, maar neem van mij aan dat ik ook ongare bijna aangebrande gebakken aardappelen heb geserveerd ,

• Moonlampje

hihi oefening baart inderdaad kunst :D ik zei ook dat ik nit kan koken omdat ik het nooit eerder gedaan heb. daarom ben ik dus aan het oefenen :D

• Alie

leuk Moon, vraag je hier gewoon lekker receptjes , en oefenen kan geen kwaad;-)