Kort haar kleuren

• Martini

Ik kleur mijn haar om de 6 weken en hiervoor gebruik ik het huismerk van Kruidvat. Per keer gebruik ik hiervan de helft, dat gaat prima. Eén keer een flesje bewaren, de helft van de vloeistof hierin doen en de helft van de inhoud van de tube. Plastic handschoenen kun je voor een grijpstuiver overal kopen. Met een ander merk heb ik het ook geprobeert maar dat pakte niet goed. Dit kan natuurlijk alleen als je kort haar hebt.

Groetjes

• Channah

Heeft het Kruidvat ook een eigen merk haarverf? Die heb ik nog niet ontdekt. Ik zal eens kijken.

Zelf gebruik ik het merk HennaPlus, ook proefdiervrij. In tegenstelling tot jou heb ik lang en dik haar. Eén verpakking is dus onvoldoende. Wat weer als voordeel heeft dat ik twee kleuren kan mengen zodat het mijn natuurlijke haarkleur helemaal benadert. Maar ik verf mijn haar niet iedere 3 weken (dat is echt nodig wegens uitgroei) helemaal. Ik doe alleen die uitgroei, en wat er overblijft van de verf smeer ik een beetje her en der door de rest van mjn haar. Ik doe het dus net zoals jij: ik koop twee verpakkingen, neem één flesje ontwikkelspul, doe daar de halve inhoud van de twee tubes verf in, en verven maar! De andere helft gebruik ik 3 weken later.

Zo 2 x per jaar doe ik mijn haar helemaal, en heb dan 2 verpakkingen nodig.

• Wilhelmina

Zo doe, eh …deed :D ik het ook altijd: met het huismerk Kruidvat. Ik heb halflang haar en behandelde eerst de uitgroei, laatste 10 minuten restantje (van de helft) verdeelde ik dan over de rest van het haar. En eens in de zoveel tijd (net als Channah) het hele haar 'n keer. Beviel mij ook prima :-)

• Miriam

Ik koop ontwikkelvloestof bij de groothandel in een liter, a 10 euro, en doe daar minstens 10 keer mee (ook blonderingen.

en de verf koop ik ook bij de groothandel, van keune a 8 euro en doe daar 2 keer mee. (kort en dun haar)

Ik ben kapster geweest, maar iedereen kan die groothandel binnenlopen hoor.

• Channah

Vanmiddag ben ik even bij het Kruidvat geweest, en daar zag ik de eigen merk haarverf staan. Nooit geweten! Hoe lang verkopen ze dat al?

Ik ga straks even kijken of het proefdiervrij is, want dat is een voorwaarde voor alle cosmetica die ik gebruik.

• Paul

volgens mij verkopen ze bij HEMA ook dierproefvrije producten

• Marieke

Alle haarverf van het eigen merk Kruidvat zijn proefdiervrij, ik ben helaas allergisch ervoor.

En dus loop ik noodgedwongen met wat grijze plukken in mijn haar, want mijn kapper heeft alleen LÓreal produkten die dus wel op dieren getest zijn.

Ik ga zelfs zo ver dat ik weiger mijn haar te laten wassen daar met LOreal shampoo, dan wordt ik wel raar aangeken als ik over dierproeven begin maar dat is dan jammer.

Hema en Etos verf kan ik ook niet tegen, de DA eigen merk heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Volgens Greenpaece zitten er wel erg veel gifstoffen in de produkten van eigen merk drogisten, maar ja een mens moet wat, het is wel betaalbaar en proefdiervrij.

• Channah

Ja, dat klopt, Paul. Alle cosmetica (en ook tandpasta, zeep etc.) van de HEMA is dierproefvrij.

• Channah

Dank je wel. Ik had het nog niet nagekeken op www. proefdiervrij.nl

Ik wist wel dat eigen merk huidverzorgingsproducten van het Kruidvrij (en Etos) vrij is van dierproeven.

Wat het wassen van mijn haar bij de kapper betreft: dat weiger ik ook, om dezelfde reden als jij.

Heb jij Henna Plus haarverf wel eens geprobeerd? Dat gebruik ik al jaren, en het bevalt mij heel goed. Het is wel duurder dan Kruidvat……

• Marieke

Nee eerlijk gezegd niet, geeft het geen rode gloed in je haar want ik heb echt een hekel aan rood, dat staat mij niet, vroeger nam ik altijd chocoladebruin totdat ik opeens een tweemaal zo dik hoofd kreeg van haarverf:D