Hoe maken jullie een lekker snel vleessausje voor over de aardappelen zonder kant en klaar zakje?
Beetje bloem bij het bakvet iets laten meebruinen wat water of buillon toevoegen terwijl je roert en op smaak maken met een schepje mosterd, een scheutje wijn peper, zout enz…
Net wat je in huis hebt.]
Heel makkelijk en hier thuis lusten ze geen jus uit een pakje tenzij het moet bij grote uitzondering.
Heb je geen bakvet dan neem je gewoon een klein klontje margarine en maak je de jus op kleur door en een heel klein beetje buisman aan toe te voegen.
Smakelijk.
Ik heb in al die 30 jaar geen zakje gebruikt.
Afblussen met ketjap en wat laten indikken./ met tomaten puree er bij is ook heerlijk
Mosterd toevoegen kan ook
Afkoelen en vet er af scheppen.
Er kan bij rundsvlees ,peperkoek,laurier en donker bier ,
Maar tegenwoordig eten wij zo goed als geen jus en gebruik ik alleen het braadvocht en het vocht van groenten.
Vlees aanbraden, beide kanten laten bruinen. Dan vlees uit de pan halen, water toevoegen, scheutje ketjap, beetje sambal manis, stukje ontbijtkoek voor het binden. Ik doe ook wel eens een lepel pindakaas (vooral bij gehaktballen en karbonades erg lekker) door de jus.
En verder gooi ik regelmatig restjes ui, knoflook, crème fraîche… noem maar op, door de jus. Gewoon een beetje creatief koken, krijg je de lekkerste resultaten
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?