vleesjus zonder zakje?

• Beheerder

de pot mostert op tafel zetten en anders de rookworst met een beetje boter aan braden en dan jus maken

• melissa

Als wij stamppot eten doen we daar geen jus over;

van huis uit ben ik gewend een klapstukje of riblap mee te koken.

Jus maken we eigenlijk alleen van boter, braadvocht en een klein beetje water.

• Beheerder

Mijn man moet en zal jus bij zijn stampot hebben en is dat er niet dan de pot met mostert op tafel.

Dus ipv de kookworst te koken bak ik het een beetje op en maak ik wat jus of……………….. ik neem een klein bakje waar ik overgebleven jus heb in gevroren en maak die warm en zet het voor zijn neus.

Bij grote hoeveelheden jus vries ik altijd in. Handig voor als je eens een keer niet wil maken.

• Babette1975

Margriet doe jij jus bij de zuurkool dan?

Brrrrrr moet er zelf niet aan denken.

Dan kan je wat kookvocht achterhouden en een beker en dat dan erbij voegen een klein beetje dan is het niet zo droog. Snap je wat ik bedoel?

Stamppotten eet ik altijd zonder jus ben het zo gewend van huis uit.

• maria

Vleesjus maak je van vlees, dat lijkt me nogal wiedes.Spul in zakjes bevat allerlei vaak niet goed gedefinieerde bestanddelen en ziet er niet uit als voedsel.Daarom wordt het in mijn huis niet gebruikt.

Een sausje kun je op veel manieren maken, ik gebruik meestal boter als basisbestanddeel, al of niet met meel aangedikt, al of niet verdund met groentenat, een restje wijn,cognac, water, melk, room , bouillon..Je kunt even een fijngesnipperde ui meebakken, een sjalotje is nog lekkerder .Je kunt er kerrie, ketjap of andere kruiden doorgooien.Kortom er bestaat hier tientallen sauzen.Ze hebben één ding gezamenlijk: ik maak ze zelf van basisbestanddelen waarvan ik weet wat het is en die ik min of meer toevallig voorhanden heb. Veel werk? Onzin,zó gebeurd.

O, in de boerenkool: even wat boter bruinbakken, klein beetje meel er in, even bruinen , vocht van de boerenkool erbij.Zuurkool: boter smelten en over de zuurkoolstamppot gooien.

P.S. boter = boter en niet margarine :)

Maria

• Margriet

Nooit gehoord van een kuiltje jus? ;-) M.

• Hanneke

ik neem aan dat je geen braadvocht hebt ?

croma smelt jus.

ziet er uit als een pakje boter.

even verwarmen met 'n scheutje water

• Ynid

Even een vraagje,

Wat is er tegen zakjes jus. Is het niet gezond of zo.

Ik gebruik ze altijd, zakje Lidl jus, klein beedtje maggi, vegetarische tuinkruiden bouillon, curry. Dat klop ik samen met een kopje water, breng het al roerend aan de kook, zalig.

• Ineke

Er is ook niks mis mee en lekker makkelijk toch?

• Moeder

Volgens de Weight Watchers is een zakje juspoeder een stuk gezonder dan vette jus.