consuminderwinkels

• Babette1975

Wij halen altijd bij hoogvliet onze boodschappen.

Winkels als de aldi lidl hebben we hier niet dan moeten we een dorp verder en daar hebben we vaak geen zin in. Soms halen we wel is wat bij de aldi als we gaan gourmetten dan is het heerlijk vlees wat ze daar hebben.

Maar meestal halen we zo'n gourmet schotel bij hoogvliet omdat we dat meestal met feestdagen wel een keer doen en dan zijn ze altijd wel in de aanbieding.

• Frans Rutten

Twee keer in de week ga ik naar de Aldi en de Lidl. Daarnaast ook twee keer naar de turkse winkel en een of twee keer naar Appie of de Plus voor de spullen die we ergens anders niet kunnen kopen. Ik let altijd op aanbiedingen.

Ook rijd ik twee keer per maand naar de Duitse Aldi en Kaufland. Daar is meer keus en sommige produkten zijn aardig goedkoper zodat het loont wat betreft de benzine.

• maria

Wat is een consuminderwinkel?

Het zou wel eens zo kunnen zijn, dat juist het kopen van bv. vlees bij een ambachtelijke slager leidt tot minder consumeren, omdat er een ander prijskaartje aan hangt..En eerlijk gezegd, ik eet liever met z'n tweeën samen een lekker dik gesneden sappige verse carbonade dan ieder zo'n dun ontdooid dingetje van de supermarkt.

Maria

• Ineke

Ik koop bijna alles bij de Aldi en de Lidl. De dingen die ik niet kan krijgen daar, bijzondere dingen dus koop ik bij de AH. Ik eet bijna altijd vegetarisch (af en toe vis) en dan kun je gewoon niet alles krijgen bij die goedkope winkels. Ben zoiezo niet van de ‘merken’. Als iets lekker is maar het toch niet uit of het een merk is of niet? En je bent nog goedkoper uit ook. Enne Lidl is toch ook een ‘merk’ ? ;-)

• Desiree2

ik ga altijd naar de Aldi en de Lidl maar ook naar Dirk en C1000.

persoonlijk vind ik niets mis met het vlees van aldi en lidl alleen dat vlees doe ik nooit in de vriezer wa nt daar heb ik een mindere ervaring mee

• spaarpotje

Ik ga naar de Lidl en Aldi, maar ook naar de Turkse winkel en de plusmarkt. Wat de Kaufland betreft, die zouden we ook in Nederland moeten hebben. Veel keus voor een lagere prijs. Boodschappen doen is gewoon goedkoper in Duitsland dan in Nederland.

• Marieke

Ik kom alleen bij de Aldi,Lidl en Dirk voor de Nonfood en de kanskoopjes.

De groente en fruit van Dirk van den Broek zijn dan misschien goedkoop maar vreselijk slechte kwaliteit, zelfs mijn konijn weigert de worteltjes van Dirk te eten:D

Voor alle food ga ik dus naar AH en iedere zaterdag naar de Biologische markt.

En AH is echt niet zo duur meer en ik heb niets aan groente en fruit dat binnen een paar dagen rijp is voor de vuilnisbak, dat is geen consuminderen;)

• wana

lidl één keer geweest,maar Aldi daar ‘ken’ik mn producten die ik hebben wil. 1keer p mnd practisch altijd dezelfde lijst.

• melissa

Nee, het marktaandeel van ALDI schijnt ook aardig gezakt te zijn; niet gek als je bedenkt dat ze de laatste tijd hun prijzen gelijkgetrokken hebben met de AH.

• baukje

Wij gaan altijd naar de Aldi en naar de Lidl. En de Zeeman en de Action. Waarom zou je meer betalen? Merkartikelen, dat zegt me niets. We zijn wel altijd tevreden over de Aldikwaliteit. Maar eigenlijk kopen we maar heel weinig industrieel voedsel. Nooit brood bijvoorbeeld, dat bakken we zelf met meel van de molen en groente en fruit komen uit de tuin.