gekookte aardappelen

• Imre

Hallo,

Ik wil graag weten hoelang je gekookte aardappelen kunt bewaren in de ijskast.

Ik wil einde van de week gebakken aardappelen maken en heb nog van gisteren wat gekookte aardappelen over.Zonde om weg te gooien.

gr. imre

• Angelique

Ik zou bereid eten niet langer dan een dag bewaren.

Kun je niet vandaag gebakken aardappelen eten?

• Beheerder

Dinsdag naar vrijdag hoeft geen probleem te zijn mits het in een afgesloten bak zit. je kan het anders ook invriezen

• Babette1975

Kan idd prima hoor net als Adnil ook al zegt in een afgesloten verpakking.

Zou het niet zo snel in de vriezer doen aardappels, lijkt me er niet lekkerder op worden.

• K@rin

Die kan je makkelijk een paar dagen, goed afgesloten, in de koelkast bewaren.

Snijd ze in plakjes of dobbelsteentjes, bak ze in een beetje olijfolie èn een klontje echte boter. Doe er de laatste paar minuten een fijngehakt sjalotje, een fijngehakt teentje knoflook en wat gedroogde oregano bij, laat het even meebakken en je hebt de lekkerste piepertjes!

Eet smakelijk!

• maria

Ik kook aardappelen altijd voor meerdere keren tegelijk en warm dan per keer een portie op in de magnetron.Ze blijven zeker een week goed in een plastic doos, een diepvrieszakje, of in een ovenschaaltje.

Maria

• Angelique

Een week :?

Dat doe ik dus nooit, maar ik zie aan meerdere reactie's dat het dus moet kunnen.

• Imre

Nee dat gaat niet. ik plan altijd tot donderdag mijn eten. Dat doe ik eigenlijk ivm werk en sport van de kinderen.

gr. Imre

• Imre

Ik ga ze direct in een bakje doen die je kan afsluiten. En dan eten we vrijdag lekker gebakken aardappelen.

Bedankt voor alle reacties.

gr. Imre

• Frans Rutten

Waar ik altijd erg op let is dat ik niets aanraak met mijn handen, ik pak altijd een schone lepel of vork waarmee ik de levensmiddelen in een schone, goed afsluitbare doos (liefst Tupperware) doe. Dan kan ik het een kleine week bewaren. Dit doe ik met rijst én aardappelen of macaroni.