Vaatwasblokje

• Ineke

Voor degene die een vaatwasmachine hebben, ik heb gemerkt dat je met een kwart vaatwasblokje in de machine de boel toch nog goed schoon krijgt. Wel op 50 graden afwassen dan. Ik deed er altijd een halve in dus nu doe ik vier keer zo lang met een pak tabletten. ;-)

• Angelique

Bij de C1000 kreeg je eind vorige week bij aankoop van een pak SUN vaatwastabletten, een 2e pak gratis. Ik weet of die aanbieding nog geldt.

Ik gooi er altijd een hele in.

• Paul

krijg je dan geen problemen als je hard water hebt ?

ik heb van die drie in een blokjes, dus geen zout, of glansspoelmiddel

meer in te doen.

• Nel

Gebruik geen halve meer wel altijd gedaan …..maar was om de twee of driedagen af

• mam v K,J,G

ik gebruik altijd de goedkope van de lidl.

Met een vaatwasblokje kan je trouwens ook heel goed je magnetron schoonmaken, en ook zweetplekken uit kleren gaan er goed mee uit

• K@rin

Een hele is echt te veel.

De fabrikanten weten het leuk te brengen (ooooooooo, wat een gemak die vaatwastabletten ;) ) en verkopen natuurlijk graag.

Niet intrappen. De helft is meeeeeeer dan genoeg. Sterker nog, je vaat wordt er beter schoon van.

Ik heb trouwens hele goedkope, Trent, en ik vind ze beter dan die duren merken.

• zackary

heb die van de lidl en gebruik gewoon een hele per keer. anders hadden ze het bakje wel vier keer zo klein gemaakt.

• choc

ik doe gewoon 1 eilepel poeder er in.

dat is nog het goedkoopst.

en het word prima schoon.

• Wilhelmina

Volgens de Consumentenbond wassen de vaatwasblokjes van AH huismerk het bestt !

En:

Wasmiddel, glansspoelmiddel en zout

Een nadeel van het gebruik van vaatwastabletten is dat een machine niet kan bepalen wanneer welk onderdeel van de tablet nodig is. Normaal gesproken wordt het wasmiddel gebruikt tijdens voorspoelen en de wascyclus, glansspoelmiddel tijdens het spoelen en zout moet tijdens de cyclus het water ontharden.

Timen

Een goed tablet geeft wasmiddel, glansspoelmiddel en zout op het juiste moment tijdens de wascyclus vrij. Dit is echter lastig te timen, want op een machine zitten allemaal verschillende programma’s, al hebben een aantal vaatwassers een speciale functie voor het gebruik van vaatwastabletten.

Ingrediënt

Omdat een vaatwasser in de meeste gevallen niet kan controleren wanneer welk ingrediënt gebruikt wordt, compenseren de machines dit met een extra lange spoel- en droogbeurt. Fabrikanten weten echter dat dit niet de juiste oplossing is, want ze adviseren allemaal om bij een tegenvallend resultaat extra glansspoel en zout te gebruiken.

• vrekje

Ik vind een vaatwasser overbodige luxe.