Een van de belangrijkste redenen om te proberen te consuminderen is voor mij de groeiende afvalberg op de wereld en in de zeëen. Helaas schijnen veel levensmiddelen in minstens 3 verschillende verpakkingen te moeten zitten (karton, plastic zakje met daarin een plastic doosje voor koekjes b.v.). Ik weet niet goed hoe ik daar van af moet komen. Zelfs de komkommers zitten in het plastic! Daarom ben ik ook zo blij dat bij de Lidl de groenten en fruit vaak los en onverpakt te koop zijn, er wordt gewogen aan de kassa. Maar waar ik graag een advies over zou willen hebben is het volgende.
Ik drink geen druppel alcohol, maar mijn man compenseert dat door regelmatig een glas wijn of bier te drinken ;-). Ook lust hij graag een borreltje. Deze krijgt hij bijv. voor zijn verjaardag, vaak in een bruin stenen kruikfles. Als de drank dan op is, hou je zo'n prachtige kruik over. Maar wat kun je daar nou mee? Ik voel me altijd zo lullig dat het gewoon in de vuilnisbak wordt gekiept. Zijn er creatieve mensen met een goed idee?