Mar, ik heb vorig jaar een grote badkamerverbouwing achter de rug en heb alles in een jaar bij elkaar gezocht. Echt alleen aanbiedingen gekocht (kraan, WC en ardiator) en ook goed op Marktplaats gezocht. Al met al denk ik dat ik zo zeker 40% heb kunnen besparen. Je moet wel opslagruimte hebben en voldoende vervoersmogelijkheden en geluk. Zo had ik een badkamermeubel (nieuw) op het oog via Marktplaats en dat bleek 3 weken later 35% te zijn afgeprijsd, dus meteen gekocht en opgehaald. Ook een douchedeur heb ik zo verkregen zelfs 75% minder dan via een normale winkel.
Wat betreft de aannemer: zorg dat alles op papier staat, en vraag de offerte inclusief materialen die bij het installeren gebruikt worden, zoals lijm, leidingen en kleinmateriaal. Anders wordt er al snel meerwerk berekend en dan weet je vantevoren niet waar je aan toe bent. Veel aannemers willen ook niet werken met al aangeschfte materialen is ook mijn ervaring. Als bv de tegels via hen worden besteld verdienen ze daar ook wat aan, maar aan de andere kant ben je zelf ook iets goedkoper uit dan in de winkel bestellen. Success en sterkte dat heb je ook nodig, het kan een stressvolle periode zijn.
PS, dit is weer eens een eerste bijdrage na de nieuwe openstelling, maar ik lees wel frequent mee.