Consuminderen door fitness

• Channah

Sinds de premies voor de zorgverzekering zo belachelijk hoog zijn geworden heb ik gekozen voor de allergoedkoopste vorm van ‘het ziekenfonds’. Ten slotte heb ik een heleboel dingen niet nodig en zal die ook nooit nodig hebben, en ik heb ook geen zin om door een hogere premie mee te betalen aan allerlei dingen die ik onzin vind.

Eén probleempje: van tijd tot tijd heb ik in het verleden fysiotherapie nodig gehad omdat ik een door rachitis verorzaakte vergroeiing in een van de wervels in mijn rug heb. Ook een in het borstbeen, maar dat levert geen problemen op. Maar goed, de problemen met die rug en het bekken doen zich hooguit eens in de 5 jaar voor, en je hoeft slechts de eerste 9 behandelingen zelf te betalen, dus ik heb ook daar een spaarpotje voor gemaakt.

Maar wat gebeurt! Sinds half januari heb ik mij ingeschreven bij een fitnesscentrum. Niet omdat ik dat leuk vind, want ik haat sport, maar omdat ik tot minstens mijn 95e lange wandelingen wil blijven maken. ;-) Ik ben rustig aan begonnen, maar ik zit nu op 2 x per week. Afgelopen zaterdag heb ik braaf mijn hele programma afgewerkt, ik trek mijn buitenschoenen aan, en daarna mijn jas … au… au… au! Een felle pijn in schouder en bovenarm. En dat is, hoewel minder, nog steeds niet over. Dus ik vroeg vanavond aan een van de ‘coaches’ of ik de arm- en schouderspieren. Blijkt dat ik ook nog eens gratis en voor niets advies en oefeningen van een bij de sportschool aangesloten fysiotherapeut kan krijgen!

Nou, als dat geen consuminderen is….. :D

• Tries

2 voor de prijs van een, tja zekers.

Helaas zit dat er voor ons niet in, alleen al me gebit zal ik me toch echt behoorlijk voor moeten verzekeren, kreeg van de week al de rekening binnen of ik even 264 euro eigen risico, en dan zijn we nog niet eens bij de tandarts geweest. mensen het niet nodig hebben ben je gek als je het wel doet natuurlijk.

Maar top dat het er is je hoord het steeds vaker goede health fitness heet dat niet zo zit dat soort dingen bij

Tries

• Channah

Hoi Tries,

Ik was gewoon gaan fitnessen omdat het wel goed is voor een oude taart als ik. Die wel redelijk beweegt (lopen naar en van het werk, en ook in de pauze :ongeveer een uur en drie kwartier per dag, en daarnaast nog zeker een keer per maand de grotere wandelingen van zo'n 15 tot 25 kilometer). Dit is gewoon een leuk meevallertje, waarvan ik overigens hoop niet al te vaak gebruik te hoeven maken. ;-)

Groeten van Channah

• Tries

oud oud was nou oud! en dan wandel je al veel! in vergelijking…

maar zeker leuke meevaller! ene inderdaad moet niet te veel voor komen

wandelen deden wij ook alleen het lopen gaat me momenteel niet zo makkelijk af maar komt wel weer hopelijk ;)

gr Tries

• Moonlampje

dat is idd consuminderen :D fijn zeg dat dat kan!

ik heb sinds kort een eigen sportschooltje. heb een crosstrainer aangeschaft en ook door mijn eetpatroon aan te passen ben ik vanaf eind afgelopen jaar/ begin dit jaar toch al 9 kilo afgevallen. ben dus ook een beetje aan het consuminderen, maar dan op gewicht :D

• Alie

Zo dat is een meevaller, ik wens je veel suc 6 met je sport!

• Ma Molton

Enige tijd nadat ik in de Vut ging begon mijn lijf ook allerlei verstijvingen te vertonen, wandelen hielp niks dus ben ook ik gezwicht voor de sportschool.

In het begin ging ik met lood in de schoenen naar het “martelpand”

Inmiddels heb ik mijn conditie behoorlijk verbeterd, inderdaad ook met een stukje Fysiobegeleiding.

Zo'n sportschool is wel een uitgave maar Ma gaat daar natuurlijk uitgebreid de sauna in en douchen en dat scheelt thuis weer.

Wij komen zojuist terug van de familie in Oostenrijk en ik heb er zelf versteld van gestaan hoe makkelijk het skiën en langlaufen mij afging, ook heb ik verschillende keren gefietst door de bergen op een fiets met sneeuwbanden en pakte ik toch zo'n 35 km. per dag.

De conditietraining heeft er ook voor gezorgd dat ik de hele winter nog geen griepjes of verkoudheden heb gehad.

Het is raar maar waar, ik voel me beter dan 20 jaar geleden, de opvliegers zijn ook verdwenen en geniet ik nu van een hele nieuwe vrijheid zonder irritante pijntjes.

Vandaag even alle skisokken en truien wassen, morgenochtend sta ik als eerste op de crosstrainer in de sportschool.

Ma (die sporten eigelijk haat)

• Paul

tja, mijn lichaam vertoond ook welleens ` verstijvingen` maar of ik dat nu erg vind ? :D

• BennieMak

Ik vraag mij ook wel eens af waarom ik uberhaupt nog verzekerd ben. Ik ga al jaren niet meer naar de tandarts, ik behandel m'n RSI zelf door minimaal twee keer per week te gaan sporten, en wanneer ik als gevolg daarvan een atleten-voet krijg (jeukende schimmel tussen de tenen), dan wordt de behandeling welliswaar vergoedt maar afgetrokken van m'n no-claim (dus betaal ik het als nog zelf).

Ook (vakantie-) vaccinaties betaal ik uit eigen portemonnaie.

Toch iedere maand het volle pond aan zorgverzekering en geen zorgtoeslag.

Maaaaaaarr, ik ben blij dat ik er alleen maar aan betaal! ;-)

Alhoewel ik ook wel eens solidariteit zou willen hebben wanneer ik het nodig heb. Helaas zijn er dan allemaal mitsen en maren en is er dan niemand thuis/moet ik dan maar voor mezelf zien te zorgen. Lekkere maatschappij, not!

• zackary

En tenslotte ben je daar in no time weer vanaf toch?