Sinds de premies voor de zorgverzekering zo belachelijk hoog zijn geworden heb ik gekozen voor de allergoedkoopste vorm van ‘het ziekenfonds’. Ten slotte heb ik een heleboel dingen niet nodig en zal die ook nooit nodig hebben, en ik heb ook geen zin om door een hogere premie mee te betalen aan allerlei dingen die ik onzin vind.
Eén probleempje: van tijd tot tijd heb ik in het verleden fysiotherapie nodig gehad omdat ik een door rachitis verorzaakte vergroeiing in een van de wervels in mijn rug heb. Ook een in het borstbeen, maar dat levert geen problemen op. Maar goed, de problemen met die rug en het bekken doen zich hooguit eens in de 5 jaar voor, en je hoeft slechts de eerste 9 behandelingen zelf te betalen, dus ik heb ook daar een spaarpotje voor gemaakt.
Maar wat gebeurt! Sinds half januari heb ik mij ingeschreven bij een fitnesscentrum. Niet omdat ik dat leuk vind, want ik haat sport, maar omdat ik tot minstens mijn 95e lange wandelingen wil blijven maken. ;-) Ik ben rustig aan begonnen, maar ik zit nu op 2 x per week. Afgelopen zaterdag heb ik braaf mijn hele programma afgewerkt, ik trek mijn buitenschoenen aan, en daarna mijn jas … au… au… au! Een felle pijn in schouder en bovenarm. En dat is, hoewel minder, nog steeds niet over. Dus ik vroeg vanavond aan een van de ‘coaches’ of ik de arm- en schouderspieren. Blijkt dat ik ook nog eens gratis en voor niets advies en oefeningen van een bij de sportschool aangesloten fysiotherapeut kan krijgen!
Nou, als dat geen consuminderen is…..