Is dit nu consuminderen of toch meerderen?

• Gemeente-Westland

Ik laat m'n boodschappen altijd thuisbezorgen door de webwinkel van de AH. Het voordeel daarvan is dat ik geen auto nodig heb en ook niet twee keer op een zaterdag naar de winkel hoef met de bijbehorende stress (ik haat drukte en mijn wekelijkse boodschappen kan ik niet in één keer versjouwen).

Aan de ene kant heb ik dus geen auto en bespaar zo flink op belasting, onderhoud, verzekering en benzine. Bovendien kom ik nog maar nauwelijks in de winkel en kom daardoor dus niet in de verleiding om impulsaankopen te doen. En daarnaast kan ik zo bij aanbiedingen van bijvoorbeeld wasmiddelen heel gemakkelijk een voorraadje laten bezorgen. Ik kijk altijd naar de bonusaanbiedingen om te zien of er zoiets bij zit.

Aan de andere kant is appie natuurlijk niet de goedkoopste en kost dat bezorgen ook nog wel iets. Het is echter de enige super die hier bezorgt. Persoonlijk denk ik dat het me geld bespaart, maar ik heb eigenlijk nooit echt de kosten en baten op een rijtje gezet.

Wat denken jullie?

• Frans Rutten

Volgens mij heb je gelijk: een auto kost je minimaal 200 euro per maand (en dan heb ik het nog niet eens over afschrijvingskosten) en dat zie ik jou niet hebben aan extra kosten voor de boodschappenservice van Appie!!!!

• maria

Dat is een vraag waar nóch jijzelf nóch iemand anders een antwoord op kan geven.

Immers, als jij geld uitspaart door er geen auto op na te houden en je boodschappen thuis te laten bezorgen, wat doe jij dan vervolgens met dat uitgespaarde geld??Als je dat geld dan naar een derde-wereldland stuurt worden er méér consumptiegoederen voor gekocht dan hier,ben je dan dus aan het consumeerderen?? enz. enz.

Kortom, je zult eerst voor jezelf moeten bedenken wat jijzelf verstaat onder consuminderen.En als je de vraag daarna hier stelt, zul je merken dat de meningen daarover heel verschillend zijn!! En dus zouden alle beantwoorders het eerst eens moeten worden over de betekenis van het woord “consuminderen” :)

Maria

• Marieke

Ik ben blij dat ik niet de enige grote fan ben van Albert.nl, voor mij ideaal want ik heb ook geen rijbewijs, maar ik vond het in het begin wel een beetje decadent om die auto van Albert te zien voorrijden hier, ik ben vrij veel thuis, ik werk wel parttime dus ik heb eigenlijk voldoende tijd om zelf even naar de winkel te gaan.

Maar ik kies het goedkoopste bezorgmoment van 4,95, en ik ben echt heel blij met de eigen merkartikelen van AH, die heel goed en goedkoop zijn, zoals de koffiepads, schoonmaakmiddelen(dierproefvrij!), de frisse fruitdrank voor mijn ega en het biologische vlees, en d biologische groente,fruit en het Allinsonbrood.

Ik heb hier alleen een Dirk van den Broek vlakbij, wat een krappe flutwinkel is met een superslechte kwaliteit groente en fruit die na enkele dagen al niet meer te eten zijn, dan bestel ik het veel liever bij Albert, dat is altijd perfect van kwaliteit.

Met de feestdagen als je op tijd bestelt hoef je ook niet in die idiote graaidrukte naar de supermarkt, het wordt allemaal netjes thuisgebracht, bovendien ben ik een impulsaankoper, en daar heb je bij Albert geen last van, ik bestel voortaan alleen wat ik echt nodig heb, bovendien zitten er altijd veel gratis boodschappen extra bij :)

• Gemeente-Westland

Ja, da's ook waar, die cadeautjes zijn leuk. Als ik ze zelf niet kan gebruiken, geef ik ze altijd weg. Mijn achterneefjes gaan de komende weken waarschijnlijk weer erg blij worden met die gratis smurfen. Als het goed is drie weken lang 8 smurfen per keer. Probeer dat in de winkel maar eens te versieren! En ze waren al zo blij met die junglebook figuren, daar had ik er ook vier van bij elkaar gespaard, mede dankzij de grote hoeveelheid zegels die je toen bij de bezorging kreeg.

Maar het blijft inderdaad erg decadent aanvoelen. :D

Ik bestel altijd een week vantevoren, omdat ik er ook dan nog wel eens wat impulsdingetjes aan toevoeg. Die sloop ik er in de loop van de week dan tussenuit. Die bedenktijd heb je niet in de winkel.

• Paul

zou wel makkelijk zijn, maar hier bezorgen ze niet van AH

• maria

Ik zie niet in waarom het decadent zou zijn om iets thuis te laten bezorgen.Tot voor twee jaar kwam hier de broodbezorger iedere week aan de deur en reed er een SRVwagen langs.Ik vond het best jammer dat ze er mee ophielden.

Daar staat tegenover dat ik nu wekelijks 40 km rijd om de gewone wekelijkse boodschappen te halen.Want nu ben ik zo decadent om verse melk bij de boer, vers, onbevroren vlees bij een slager, brood bij een bakker en groente en fruit bij een groenteman te halen en niet alles bij één supermarkt!:)

Maria

• Gemeente-Westland

Tja, decadent is een gevoel. En als je dat kan krijgen door te consuminderen is het natuurlijk dubbel aangenaam!

• Willemijn

Zo heb ik het nog nooit bekeken: dat je op die manier ook kan consuminderen.

Nadeel vind ik wel dat niet alle Euroshopperproducten via de webwinkel te krijgen zijn. Zo neem ik altijd de spinazie van Euroshopper maar die blijkt niet in de webshop te staan.

Maar inderdaad, ook ik ben soms een impulsaankoper en dat is weer een voordeel.

Maar moet je niet statiegeld ofzo voor de kratjes betalen?

• Petracs

@Fransje: een auto kost minimaal 200 euro per maand, zonder afschrijving?

Ik betaal 120 euro verzekering per jaar, en 40 euro wegenbelasting per 3 maanden. Dan zit je op 23,33 euro per maand.

Ik speel quite met mijn reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer, dus betaal alleen benzine voor de extra ritten (en dat is niet zoveel).

Dan zou ik dus volgens jouw stelling 175 per maand, dus 2100 euro per jaar kwijt moeten zijn aan onderhoud en de jaarlijkse keuring… haha, daar koop ik bijna 2 auto's voor, waar ik minstens weer een jaar mee rij!