zelf vleesvervangers maken

• Marieke

Ja, dat is waar Paul, er zijn echter sojadranken die verantwoord worden geproduceerd, te koop in de natuurwinkel, meestal koop ik die dan ook, ik moet echter wat, in sojamelk zit de voor mij echt noodzakelijke vitamine B12, tja als ik het helemaal perfect wil doen word ik fruittarier, die eet alleen de vruchten die van de boom zijn afgevallen, dat gaat mij echt een stapje te ver.

Nogmaals, sojaprodukten zijn voor ons een noodzakelijke bron van B12 en als ik daarvan niet voldoende binnen krijg, loop ik grote kans op hele enge ziekteverschijnselen die ik liever niet wil, dus het is kiezen tussen 2 kwaden.

• Marieke

Ja, ja vooral tahin, ik vind ook niet alle soorten tartex lekker maar de mexicaanse is echt heel lekker en die zonnatura pate kun je gewoon bij Dirk of AH kopen.

• Paul

melkveehouders geven het goede voorbeeld :

http://www.molblog.nl/mvomarketing/3125

• Marieke

Interessant stukje Paul, dank je wel:)

Ook al ben ik bepaald geen lid van de fanclub van Campina is het wel altijd leuk om te lezen, zo'n stukje.

• Paul

nou Channah, koeien die tussen de 30 en 40 jaar worden heb ik nog noooooit van gehoord, waar heb jij deze info vandaan ?

• Ma Molton

Opa Sepp heeft veertig jaar sojabonen overgeslagen en die schattige boontjes komen allemaal genetisch gemanipuleerd, door de multinational Gargill, in de havens van Rotterdam en Amsterdam naar binnen.

Ik ben zo blij dat hij in de Vut is, soja heeft een penetrante stank en van deze stank ben ik nu eindelijk verlost, opa ruikt weer lekker dus komen er bij mij geen sojaprodukten naar binnen.

Ma

• Channah

Zoals je weet heeft mijn vriendin Dafne twee koeien, én een gedegen opleiding in Wageningen gedaan. Van haar heb ik de informatie. Het gaat dan uiteraard om koeien die niet hoeven te produceren.

• Paul

ik heb ook een gedegen opleiding gehad

misschien bedoel je hobbymatig gehouden dieren, maar die worden ook

geen 30/40 jaar.

• Channah

Ik ga er vanuit dat iedere boer een gedegen opleiding heeft gehad, maar die is wel gericht op productie.

Hobbymatig gehouden dieren worden dan wel niet om massaproductie gehouden, maar toch wil zo'n hobbyboer of -boerin producten zien. Doorgaans zijn daar overigens geen koeien mee gemoeid, wel geiten en ander kleinvee. En de meeste van dezehobbymatig gehouen dieren wacht ook de slacht.

Ik bedoelde dus géén hobbymatig gehouden koeien, maar koeien die gewoon koe kunnen zijn. En die kunnen dus tussen de 20 en 30 jaar oud worden.

• Margriet

Ik vind soja ook niet te kanen.