Gezien de vele opmerkingen over vleesvervangers e.d. maar even deze aparte topic. Wellicht ten overvloede maar er is een veganisme/vegetarisch prikbord.
Hoort de discussie daar niet thuis?
Op een ander prikbord heb ik al eens gelijk ma Molton ook aangezwengeld dat ik het vreemd vind dat producenten en consumenten de vegaterische producten toch benoemen als equivalent van vlees.
Vegatarisch gehakt/schnitzel/burger etc. Wees dan konsekwent en bedenk iets orginelers.Bij A. Heyn heb ik omlangs een vegatarische tartaar naast een vleestartaar zien liggen waarbij door het verschuiven stukjes vleestartaar op het vegetarische produkt terecht waren gekomen. Uiteraard de verantwoordelijkheid van de supermarkt en niemand anders. Maar wel vreemd.
Ik heb bewondering voor de mensen die het kunnen opbrengen een vegatarisch leefpatroon te volgen, laat onverlet dat ik het in sommige gevallen, met nadruk zeg ik in sommige gevallen, zie als een soort fundamentalisatisch geloof waarbij alle relativiteit afwezig is.
Ik geniet zo af en toe van mijn stukje vlees en voel mij absloluut niet aangesproken door de soms belerende toon van mensen die gekozen hebben voor het vegetarier zijn.
Erna