wasmachine

• simone

Mijn Miele is bijna 12 en heeft de laatste tijd iedere keer wat,allemaal kleine akkefietjes maar toc verstandig om alvast te kijken wat ik hierna zal aanschaffen.Weer zo`n dure of zijn er ook voordeliger en toch prima machines.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Wij zij nou nog met 3 personen dat was in het verleden meer.

• swaney

Volgens mij gaan de goedkopere machines van tegenwoordig niet zo lang meer mee. Mijn Miele van 12 jaar oud doet het nog geweldig en heeft 12 jaren voor 5 personen de was gedaan. Ik zal zeker weer voor een Miele kiezen.

Ik zou als je aan de machine veel geld kwijt bent voor reparaties toch kiezen voor een nieuwe. Als er iets kapotgaat is het meestal een lied zonder eind.

• Erna

Sinds 1981 heb ik mijn eerste Miele gehad, heeft het lang volgehouden en sinds, ik denk een jaar of acht mijn tweede Miele.

Droogtrommel van Miele ook sinds 1981, een keer gerepareerd maar doet het nog prima.

De welbekende slogan van Miele, ik denk een ieder bekend, doet het m.i. nog altijd. Ik ben aan het merk verknocht, ik kan je niet adviseren of er goedkopere zijn die even goed zijn, weet ik gewoon niet.

Misschien in de consumentengids kijken?

Succes!

Erna

• Erna

Aanvulling, ja ik weet het ,een droogtrommel niet echt consuminderend, toch is dat een luxe die ik mij veroorloof.

Erna

• maria

Is er niet iemand lid van de consumentenbond om even voor je te kijken wat die er van zegt?Ik ben dat niet dus ik kan dat zelf niet doen.

Wel meen ik me te herinneren dat Mieles minder goed wassen dan bepaalde andere merken.Ikzelf heb een Miele en vind dat de witte was er op den duur altijd grauw in wordt.Nu kan mij dat niet zo veel schelen, maar er zijn mensen die daar anders over denken.En een nadeel van mijn huidige Miele vind ik ook dat je niet bij alle programma's de temperatuur kunt instellen die je zelf wilt.

Maria

• Wilhelmina

Toevallig deze maand een wasmachinetest in de Consumentengids !

In de papieren gids is de uitslag:

1. Miele W 3821

2. Zanussi ZWG 6145

3. Wirlpool Indiana 1400

Dit is de (uitgebreidere) uitslag zoals die op de internet staat:

1. Miele V 5845 € 1100 (67 punten)

2. Miele W 3821 € 1000 (66 punten)

3. Miele W 3203 € 850 (66 punten)

4. Zanussi ZWG 6145 € 550 (64 punten)

5. Siemens WM 14 E 360 NL € 600 (63 punten)

6. Bosch WEA 28360 NL € 580 (63 punten)

7. Wirlpool Indiana 1400 € 370 (63 punten)

Als je een goedkope wasmachine wil neem je dus de Whirlpool. Als je er een wil die langer meegaat neem de Miele. Van Zanussi weet ik uit ervaring (was onze 2de wasmachine) dat het geen onaardig alternatief is.

Ik vind het jammer als een wasmachine niet zolang meegaat, anderzijds worden er regelmatig nieuwe snufjes bedacht waar je dan weer van kunt profiteren als je een nieuwe wasmachine nodig hebt.

Wij hebben overigens al jaren een Miele waar we heel tevreden over zijn. :-)

• Wilhelmina

Citroen Maria ! :-)

Tip van LLiNK:

http://www.llink.nl/Tip.1518.0.html?&tx_llpidatabase_pi1=162&cHash=0d24ba9c5b

• maria

Dank voor de tip! :)

Maria

• Paul

Bosch zijn hele goede wasmachines en zit tussen miele en de goedkopere in.

• Frans Rutten

Nou, da's ook sterk, ik heb net deze week voorgoed mijn Miele van 11 jaar oud opgegeven.

Mijn budget laat een nieuwe Miele niet toe dus ik ben gaan shoppen voor een andere.

Direkt na de Miele komen AEG, Siemens en Bosch (uit dezelfde fabriek als Siemens).

Ik heb gisteren drie kwartier bij onze plaatselijke witgoedhandelaar gestaan voor en ook gevoeld aan de wasmachines.

Ik ging eigenlijk voor een Siemens, maar die heeft geen kort knop meer, alleen een ‘quick en mix’ voor de 30 graden.

Ik was vaak kleine wasjes op de 40 graden - we zijn nog maar met zijn tweetjes hier - dus die kort knop is echt een deal breaker voor mij!

Hij had een aanbieding in de AEG ( de Bella 7 ), daar zaten knoppen op, nou daar kon ik wel wat mee, dus heb ik toch voor die gekozen, vooral ook omdat het kunststoffen zeepbakje en de deur een stuk steviger aanvoelden dan die van de Siemens en de Bosch.

Donderdag wordt ie gratis aan huis geleverd en geïnstalleerd, wat wil ik nog meer.

Ik hoop dat ie zeker 7 tot 9 jaar meegaat, dan ben ik een tevreden mens.