In de nacht wassen.word veel duurder

• Channah

Zitten de energiemeters soms buiten de toegangdeur van je woning? Dat is bij mijn appartement het geval, godzijdank, want anders zou ik vakantie-uren op moeten nemen als de meteropnemer kwam. Het is hier één keer gebeurd dat ik heel veel bij zou moeten betalen: de meteropnemer had een foutje gemaakt met de standen over te schrijven. Controleer dus zelf de standen even, en teken bezwaar aan.

• Gemeente-Westland

Bij mijn nieuwe wasmachine weet ik heel zeker dat m'n buren hem niet horen centrifugeren. Ik hoor hem zelf namelijk maar nauwelijks, zelfs als tussen de machine en mijzelf geen enkele dichte deur zit. Heerlijk zo'n fluisterstil ding. Zelfs de droger maakt nog meer lawaai.

Op dit moment is er bij de Nuon trouwens nog wel een aardig verschil tussen dag en nachttarieven, dus die heb ik nu maar voor vijf jaar vast laten zetten. Het blijft natuurlijk een gok, maar volgens mij een vrij veilige.

• Channah

Ik denk dat dat hier ook het geval zou zijn. Ik heb nog niet lang ook zo'n wasmachine warvan ik regelmatig denk dat hij het begeven heeft omdat ik niets hoor. ;-)

Ik woon in een zeer goed geïsoleerd nieuwbouwappartement uit 1992 - gelukkig wel in een oude buurt - en was toen ik hier pas woonde (in1992 dus) als de dood dat ik overlast aan mijn buren bezorgde. Ik wachtte dus altijd met geluidsproducerende apparaten te gebuiken tot na 09.00 uur. Totdat ik een keer toch echt eerder moest stofzuigen omdat ik heel vroeg weg moest en de hele dag weg bleef, waarna ik bij thuiskomst ogenblikkelijk bezoek zou krijgen. En tja…. met (toen) 7 katten (nu 9) …… Ik heb toestemming aan de buren gevraagd om die dag eerder te stofzuigen. Wat blijkt: ze horen het niet! :-) Zodat ik nu kan stofzuigen voordat ik naar mijn werk ga. :-)

• Gemeente-Westland

Ik heb voor de was nu ook een afspraak met mijn kamerhuurster. Ze doet het er op vrijdag in en dan zet ik om 11 uur 's avonds het apparaat aan. De volgende ochtend doe ik het dan in de droger. Ikzelf deed altijd al op zondag de was, dus dat gaat al volautomatisch goed.

Tot nu toe verbruik ik over de hele week genomen meer goedkope dan dure stroom, dus ik ben erg benieuwd naar de volgende jaarafrekening. Maar daar moet ik nog heel even geduld voor hebben, want dat is bij mij altijd in december. ;)

Met m'n nieuwe dubbele meter (vorige week maandag geïnstalleerd) kan ik ook nog zien hoeveel m'n zonnecellen aan electra leveren. Op dit moment staat die teller op 1, wat mij al dubbel en dwars meevalt voor de tijd van het jaar, want dat gaat pas tellen als de cellen meer leveren dan ik op dat moment verbruik. Ik ben benieuwd wat dat de komende zomer gaat worden.

• Ynid

Wij wassen/afwassen wel s'nachts. Ik heb wel eerst aan mijn boven-buren gevraagd of ze er last van hebben. “Proberen” was hun antwoord, ze horen er niets van. Wij wonen in een senioren appartement wat pas 9 jaar oud is. Heel goed geluids dicht.

Het scheeld echt wel als je dag/nacht tarief gebruikt.

• zackary

je kunt als sinds jaar en dag standen online doorgeven hoor.

• Channah

Jazeker. En daarvoor - en voor degenen die geen internet hebben - kon je de meterstand op een per post bezorgd kaartje invullen datr je dan ook weer per post terugstuurde. Wat niet wegneemt/wegnam dat dan wel niet ieder jaar, maar af en toe ter controle, de meteropnemer langs komt/kwam ter controle

• Paul

In het donker is een beetje lastig, en licht heb je electriciteit voor nodig. ;-)

• zackary

hoezo je kunt toch gaan zitten, pies je ook niet over de rand :D

• Douce

En…..zittend plassen is voor een man nog veel gezonder ook, dan wordt de gehele blaas geleegd, waardoor kans op blaas- en nierinfecties een stuk kleiner worden. Ook blijft het toilet een stuk schoner.

Dus licht of geen licht, zittend op de pot is het devies…………………..:D

Douce*D