frituurpan schoonmaken

• Paul

Is niet echt leuk, maar sinds ik een uitneembare heb zet ik gewoon de bak in de vaatwasmachine :

Maar wel 1 probleem, er blijft altijd een rand zitten, die ik met een schuursponsje schoon moet maken, hebben jullie hier een betere oplossing voor ?

• K@rin

Vet en restjes eruit.

Water erin.

Vaatwastablet erin.

Aanzetten tot heet.

Uitzetten.

Laten weken.

Leegkiepen.

Eventuele restjes van de rand wegborstelen.

Afspoelen.

Afdrogen.

En klaar is Paul!

• Paul

Mijn dank is groot, Karin !

• krentje

Friteuses zijn rotdingen.

Ik frituur op de ouderwetse manier met een pan met mandje op het gas.

Veel beter en makkelijker op te bergen ook.

Ik vind het ook veel schoner want je kan het na gebruik gewoon afwassen. Zo'n elektrische friteuse word altijd goor en je zit altijd te rotzooien om het schoon te krijgen. En dan nog heb je vaak zo'n smerige rand in de binnenpan :(

• Paul

Ik heb geen gas , hier ligt geen gasleiding

• simone

Neem lekker ovenfrites dan kun je de ftrituurpan bewaren voor de oliebollen.Ik heb hem weggeven .We gebruikten hem te weinig en dan vind ik dat het vet er telang inzit.

• zackary

juist. ovenfrites zijn ook minder vet.

wij hebben hem weggedaan omdat we het vies vonden en een hoop gesmeer.

voor die enkele keer ga ik wel naar de patatboer of inderdaad ovenfrites eten.

• Channah

Zo'n pan heb ik ook. Ik houd nauwkeurig bij hoe vaak ik het vet gebruikt heb, en de laatste keer stort ik dat als het voldoende afgekoeld is, maar wel zo heet mogelijk in lege blikjes van het kattenvoer. Na afkoeling en de daarop volgende stolling kan het vet zo bij het restafval. Doordat het vet nog heel heet was voordat het uit de pan in de blikjes ging is is er praktisch geen vet achtergebeleven. Ik zet de pan altijd een tijdje te weken nadat ik andere dingen afgewassen heb, spoel hem darna met goed heet water om, en verbolgens nog een keertje af bij de volgende afwas. Mijn frituurpan is praktisch nog net zo mooi als 38 jaar geleden! :- )

• Paul

ik eet minimaal 1 keer in de week friet, soms wel ( heeeel decadent ) 2 keer.