Is niet echt leuk, maar sinds ik een uitneembare heb zet ik gewoon de bak in de vaatwasmachine :
Maar wel 1 probleem, er blijft altijd een rand zitten, die ik met een schuursponsje schoon moet maken, hebben jullie hier een betere oplossing voor ?
Friteuses zijn rotdingen.
Ik frituur op de ouderwetse manier met een pan met mandje op het gas.
Veel beter en makkelijker op te bergen ook.
Ik vind het ook veel schoner want je kan het na gebruik gewoon afwassen. Zo'n elektrische friteuse word altijd goor en je zit altijd te rotzooien om het schoon te krijgen. En dan nog heb je vaak zo'n smerige rand in de binnenpan
Zo'n pan heb ik ook. Ik houd nauwkeurig bij hoe vaak ik het vet gebruikt heb, en de laatste keer stort ik dat als het voldoende afgekoeld is, maar wel zo heet mogelijk in lege blikjes van het kattenvoer. Na afkoeling en de daarop volgende stolling kan het vet zo bij het restafval. Doordat het vet nog heel heet was voordat het uit de pan in de blikjes ging is is er praktisch geen vet achtergebeleven. Ik zet de pan altijd een tijdje te weken nadat ik andere dingen afgewassen heb, spoel hem darna met goed heet water om, en verbolgens nog een keertje af bij de volgende afwas. Mijn frituurpan is praktisch nog net zo mooi als 38 jaar geleden! :- )
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?