Broodbakmachine

• Gemeente-Westland

Ik wil graag zelf m'n brood gaan bakken, maar van de kieskeurig pagina word ik een beetje gek, de één vindt een merk top, de ander precies datzelfde merk flop en allebei met goede redenen. Graag hoor ik jullie ervaringen.

Ik wil er graag volkorenbrood mee kunnen bakken met gewoon volkorenmeel (dus niet die dure mixen) maar ook zoet brood naar een recept dat ik heb voor paasbrood. Het bakblik en andere schoon te maken zaken zou ik graag uitneembaar willen hebben. Wie heeft raad?

Overigens ben ik gisteren bij de Blokker en de Kijkshop geweest en daar hadden ze op dat moment geen broodbakmachines staan.

• Nel

Bij de aldi …30€ bak steengoed

• rob

Ik heb ook die van de aldi al jaren, niet duur en goed.

Ik maak er alle soorten brood in en ook alleen deeg om af te bakken in de wonderpan.

Je hebt echt geen dure nodig wat wel belangrijk is is dat er 2 deeghaken in zitten.

Het deeg wordt dan beter gekneed en de machine kan wat meer aan.

Marlies

• Margriet

Kijk ook eens op Marktplaats. Daar staan er veel van mensen die enthousiast begonnen zijn en nu niks meer met de machine doen.

Ik heb een goedkope van Blokker, prima ding, bakt al jaren lekkere broodjes.

Ik gebruik hem ook voor het kneden van stokbrooddeeg.

• Swartdam

Bij Blokker hadden ze een princess voor 20 eurie was een oud model , die heb ik gekocht . Makkelijk ding ,je gooit er alles in zet de timer aan en je word wakker in vers gebakken brood geur . Let er wel op dat wat je ook koopt het bakblik er uit gehaad kan worden ,de vorige die ik had moest je het broodbakmachine op zijn kop houden , wild het brood er uit gehaald worden ,lekker handig . Bij de aldi hebben ze trouwens goedkope broodmix en lekker ook nog ,succes ,gr Bernadette

• Willemijn

Wat is een “wonderpan”?

• Desiree2

Bij Blokker de AFK broodbakmachine in een woord een fantastisch en gemakkelijk in gebruik apparaat

• rob

Een wonderpan is een grote pan waarin je kunt bakken op gas, houtvuur enz…

Door een gat in de bodem wordt binnen in de pan de lucht verwamd.

Eigenlijk een hete luchtoventje op gas.

Binnen in de pan bevindt zich een opvangbak met daarin een of twee roosters.

Ik gebruik hem heel erg veel zowel thuis als op de camping.

Je kunt er brood in bakken maar ook cake e.d.

Ook ideaal voor het even opwarmen van pizza's

Ook zet ik er regelmatig een ovenschaal in met een gerecht wat van te voren is klaar gemaakt omdat er hier nog al eens door de bijbaantjes van de kinderen in het weekend iemand later moet eten.

Je kunt er ook in grillen en wokken (dit laatste mits je de wok erbij hebt)

Ik heb er twee en zou ze voor geen goud willen missen.

Marlies

• Willemijn

Kan zo'n pan ook op een keramische kookplaat?

Waar kun je hem kopen? (Zal wel blokker zijn!) Hoe duur ongeveer?

Dank je voor je informatie!

• Gemeente-Westland

Ik heb die AFK vanmiddag zien staan, is inderdaad niet duur. Ernaast stond er trouwens één van Princess, die leek van buiten meer op een aluminium broodopbergdoos dan een broodbakmachine. Het zag er een beetje gammel uit. Heeft iemand daar ervaring mee of kan ik toch beter voor de AFK gaan?

Ik ben trouwens al heel lang niet meer met koopzondag de stad in geweest en nu snap ik weer waarom ook al weer niet. Wat doen al die mensen daar in vredesnaam op zondag? Ze zullen toch niet allemaal een broodbakmachine nodig hebben?