O.T Denkfout?

• Gemeente-Westland

Twee denkfouten:

Eén: Je kan dan nog zoveel afluisteren en -kijken, als dat tegen de regels in is en het komt uit, dan komt dat met grote letters op de voorpagina van de Telegraaf en alle andere “kwaliteitsbladen” te staan. Bewindslieden en zelfs kamerleden willen zich daar niet aan branden omdat dit zo'n beetje de snelste manier is om van het pluche te worden gewipt. Dat geldt zelfs als ze alleen maar wisten dat er werd afgeluisterd en dat niet gemeld hebben. Dus zelfs als die informatie er zou zijn (kan best, hoor) willen Balkellende en consorten dat vanwege de zwaar illegale bron echt niet weten.

Twee: Wilders is nogal erg paranoïde (zachtjes gezegd). Die heeft dit soort zaken zelf ook allang bedacht en zou als hier niets aan te doen was geweest allang een enorme hoeveelheid stennis hebben geschopt. Daar is ie namelijk erg goed in (geen waardeoordeel, een beetje stennis kan onze politiek naar mijn mening wel gebruiken).

Kortom, zelfs als Wilders wordt afgeluisterd, kan daar helemaal niets mee gedaan worden zolang daardoor bekend zou worden dat hij afgeluisterd wordt. Ik betwijfel dan ook dat dit een hoge prioriteit heeft.

Zullen we dan nu maar weer gaan consuminderen?

• Channah

Was het maar waar dat de meeste mensen op een partij stemmen. De meeste mensen kiezen een persoon bovenaan de lijst op charisma en kennen het partijprogramma van de partij niet eens.

• Channah

Goed idee om over te gaan tot de orde van de dag. Ik ga naar mijn werk. Prettige dag!

• travel

O Channah ;wat ben je weer kort door de bocht! Je overtuigt mij niet met je redenering.

Realiseer je maar goed , dat de democratie die jij voor ogen hebt niet bestaat. Hier niet ;en nergens . Dat is de theorie die jij koestert.De praktijk is nu eenmaal anders.Er zullen altijd mensen of omstandigheden zijn die daar een ‘loopje’ mee nemen en het risico nemen achteraf ter verantwooording te worden geroepen of weten ‘beschermt’ te worden door bepaalde instanties.

Ik heb het nergens over vervolgen van W. juridische kwesties of ingrijpen door de regering.Ik heb het over de beveiliging, die wordt betaald door het rijk en zij bepalen wie er die klus opknapt.Dus weten zij wat W. doet. So simple!

Ik heb het over iets heel anders. Nogmaals:

Waarom doet iedereen net ofdat men zgn van niets weet en speculeert men over zaken in het openbaar waar men(volgens mij) wel alles van weet?

• K@rin

Channah schreef:

>

> Een niet onbelangrijk gegeven: dhr. Wilders heeft zijn

> (machts)positie, waarin hij deel uit maakt van de regering,

> te danken aan het feit dat een groot aantal Nederlanders

> achter hem stonden/staan.

Piepklein detail: Wilders zit NIET in de regering!

• an

Laat er eens een mooie complot theorie op los.

Je maakt geen denkfout, denk ik, maar wat er precies aan de hand is …???

• Pieter

Er is een engels gezegde dat luidt: ‘Assumption is the mother of all f.uck ups’. Ofwel, aannames leiden tot (denk)fouten.

Je neemt hier aan dat het beveiligingsbedrijf (1) precies de handel en wandel van de heer Wilders bij houdt en (2) dit terugrapporteert aan de overheid, bijvoorbeeld de binnenlandse veiligheidsdienst.

Beide aannames kloppen niet.

Een beveiligingsbedrijf zal nooit precies de handel en wandel van Wilders bijhouden. Dat is hun taak helemaal niet. Hun taak is alleen maar om Wilders te beveiligen en ongewenste mensen op afstand te houden. Een beveiligingsbedrijf heeft hiervoor mensen in dienst die precies dat doen, en zich niet druk maken om met wie Wilders belt, wie bij hem op kantoor komen etc.

Ga er ook maar van uit dat er veel gelegenheden zijn waarbij de beveiliging zich wat meer op afstand houdt. Voorbeeld: Wilders zit in zijn werkkamer of thuis. De beveiligers zitten voor de deur of ergens op een afstandje. Gesprekken worden dus niet geregistreerd door beveiligers.

En stel dat een beveiligingsbedrijf al bepaalde informatie heeft, bijvoorbeeld over de agenda van de heer Wilders, dan is het hun taak helemaal niet om deze door te spelen aan andere mensen. Sterker nog waarschijnlijk mogen ze dat helemaal niet.

• an

Misschien dat het beveiligingsbedrijf eea niet doorspeelt maar Wilders zal best in de gaten gehouden worden door de BVD of weet ik veel welke organisatie die de ‘veiligheid’ van ons land in de gaten moet houden.

• maria

Reken er maar op dat áls de AIVD Wilders zou bespionneren met middelen als telefoontaps, undercovers e.d., en áls deze kennis openbaar gemaakt zou worden op welke manier dan ook, de verantwoordelijke minister(s) nog dezelfde dag naar huis gestuurd zouden worden door het parlement!!

Maria

• Nel

Nee in de tweedekamer …en word betaald door ons allemaal :D