water hergebruiken

• ¥ Lotje ­­¥

Water hergebruiken wie doet er aan .??

Ik zie net staan dat mensen veel douche en daar door veel water gebruiken maar…..

Met dat zelfde water kan je toch je stoep mooi mee schoon krijgen (hergebruiken dus )Als het tenminste niet gelijk in de riolering loopt

Heb je een afvoer van je douche boven een putje dus niet gelijk in de riolering . Kan je het water mooi opvangen en dat over je straatje gooien . Met het zeepsop wat er in zit . is nog goed voor de mieren ook. ;)

• Channah

Vertel eens Lotje: hoe moet ik dat doen?

De douche in mijn badkamer hangt inderdaad boven zo'n putje met zo'n rond roostertje als deksel erop. Moet ik een teil daarop zetten en daar in gaan staan als ik onder de douche ga? En dan vervolgens het water uit de teil in een emmer scheppen en er 8 trappen lager (ik woon op de 4e verdieping zonder lift) de straat mee schrobben? ;-) Of mijn dakterrasje (schhelt wel al die trappen ;-))?

Ik zie mij dat eerlijk gezegd 's morgens om 06.15 uur nog niet doen……..

• an

Je kan je planten water geven met dat opgevangen water, of je balkon schrobben…

• Channah

Ik denk dat planten het niet goed zullen doen, zo niet het loodje leggen, als ze zeepwater krijgen toegediend. En nogmaals: ik zie mij om 0g.15 uur nog niet mijn balkon schrobben, en zeker niet iedere dag.

• Beheerder

Wij hergebruiken het water van het zwembad als we die na de zomer opruimen. Dan slaan we het water op in grote tonnen en die gaan dan naar de planten, toilet doorspoelen, schrobben van de stoep etc.

Maar douche water daar hebben we geen aparte opvang afvoer en om een teiltje te gebruiken en daar in te gaan staan zien we niet zitten. plus het feit dat je zo´n teiltje de trap af moet dragen. Nee dank je daar heb ik mijn rug net iets te lief voor.

• Beheerder

Vroeger deed mijn moeder de wasmachine leeg lopen naar de fruit bomen en ze deden het prima. Mooie grote en sappige vruchten zo ook limoenen en mandarijnen zonder bijsmaak van zeep of chloor.

• an

We hebben wel een poosje het water opgevangen en door de WC gespoelt. MAar zo,n voornemen verwatert weer na een poosje.

• ¥ Lotje ­­¥

Je moet er niet in gaan staan . op vangen in eeen emmer en dat over de stoep gooien . Dat kan je doen als de wegloop pijp van het water boven de grond is . . Kan er geen emmer onder . maak je de pijp zo dat er wel een emmer onder kan . werkt perfect . m,n stoep is altijd goed schoon:D en mieren nemen de pootjes wel door dat sop water :D

• ¥ Lotje ­­¥

met een douche is het wat moeilijker idd . wij hebben een bad , en begane grond uiteraard . .

• Nel

Nou nee …begin ik niet aan …..:D