Goedkoop Paasmenu

• Willemijn

Hallo,

Ik heb 3 tienerjongens en een smalle beurs.

Met de Pasen wil ik graag gezellig eten maar niet al te duur.

Hebben jullie suggesties voor diner en ontbijt?

Ook andere tips over versiering e.d. zijn welkom!

• swaney

Bij ons kaasfondue de eerste dag en de tweede dag rollade. Kaasfondue maken van kaas die je zelf raspt. Denk met 3 jongenns dat je ongeveer 750 tot 800 gr nodig hebt. Rollade is in de aanbieding bij Super de Boer.

• annemijn

hoi willemijn,

Misschien wat suggesties, De tafel dekken desnoods met wit laken en daaroverheen geel of groen lint, paar leuke paasservetten, gele kaarsen enzo. Dan voor ontbijt, stapel pannekoeken bakken en tussen iedere pannekoek een laagje banketbakkersroom, de volgende jam, dan weer banketbakkersroom ect ect. Jus, kleine matzes, worstebroodjes (zelfgemaakt van bladerdeeg en knakworst) afbakbolletjes en natuurlijk eieren.

's Avonds eieren koken en die in de gehakt rollen (wordt dus flinke gehaktbal) en na bakken af laten koelen in schijven snijden. Echte voorjaarsgroente nemen (wortel, doperwten) bereiden en in kleine schaaltjes op tafel. Aardappels in blokjes gesneden en gebakken en voor opdienen overstrooien met peterselie. Komkommer in plakjes met wat tuinkers erover. Als toetje vla/flip (laagje om laagje yoghuurt en vla) of twee soorten kloppudding in voorjaarskleuren, wat slagroom erop en als decoratie twee chocolade paasfiguurtjes.

• Erna

Willemijn, bij de reclamefolders die wekelijks in de bus komen en die ik eigenlijk altijd direct weggooi lag nu een hele sjieke folder waarop stond Paasbrunch. Ik dacht die komt van een of andere dure traiteur, mooie fotos's en lekkere hapjes.

Toen keek ik naar de prijzen en naar de achterkant waar de naam van de zaak op stond. Bingo, de Aldi!!

Ik ga zeker a.s. woensdag wat inslaan, ik hoop dat deze mededeling voor jou het vermelden waard is.

Prettige Paasdagen

Erna

• Paul

lekkere frietjes ! :-)

• Ma Molton

Wij nemen een ei.

Ma

• Paul

met een kleurtje ?

• Alie

Ik doe altijd brunch, geen moeilijke kerstdiners maar een eigengemaakte salade, allerlei broodjes en veel ei gebakken gekookt en roerei, en das niet duur! sinaasappelen persen ook zo gebeurt ,grote potten koffie thee en de tafel leuk aankleden, en s avonds gewoon soep !

• swaney

Kerstdiners:?

• Beheerder

Wij ontbijten met versgebakken croisantjes. Die maakt onze meid zelf uit zo'n kant en klare deeg croissanten pakket in de koeling bij de supermarket.

Verder dekken we de tafel met een witte kleed/laken ( wat je ook maar hebt) gebruiken erbij gele servetjes en verder natuurlijk bestek kopjes/mokken en borden.

Verder komt er beleg en boter op tafel en is er een mandje met diverse paaseieren.

Zij zet dan ook nog een potje met van die gele bloemetjes in het midden van de tafel.

Voor onze diner wilt zij gaan kaas fonduen. Dat hoeft niet heel duur. afbak broodjes erbij een pot met gemengde fruit en dan verder nog zelf voorgesneden groenten en eventueel wat balletjes vlees.