gratis reizen zondag

• Nina2

Niet vergeten,

Met Boekenweekgeschenk weer gratis in de trein

Zondag 16 maart kan iedereen weer op vertoon van het Boekenweekgeschenk gratis met de trein reizen. Het is de zevende keer dat de Nederlandse Spoorwegen, hoofdsponsor van de Boekenweek, dit mogelijk maakt.

De actie geldt dit keer voor het eerst voor alle binnenlandse treinen. Dus ook in treinen van andere spoorvervoerders. Het Boekenweekgeschenk van dit jaar is De pianoman, geschreven door J. Bernlef. Het thema van de 73e editie is ouderdom. De Boekenweek duurt van 12 t/m 22 maart.

• Nel

Ja breed voor 11.50 …dan krijg je hem gratis

• Channah

Het is een leuk idee, maar om nu zomaar met de trein te gaan omdat het gratis is, is ook weer zo wat. Ik heb zondag niets buiten Amsterdam te zoeken, ook al heb ik het boekenweekgeschenk in huis, dus ik zal er geen gebruik van maken.

• Lois

En dan waarschijnlijk staan in de trein. :D

Gr, L*DIS

• Tiny

O, jammer, daar heb ik net niks aan, ik ga een week later pas naar het hoge noorden :)

• Margriet

Als je met zijn tweeën bent, moet je dan allebei een boekenweekgeschenk hebben?

(serieuze vraag :-)) M.

• Margriet

Als je met zijn tweeën bent, moet je dan allebei een boekenweekgeschenk hebben?

(serieuze vraag :-)) M.

• Annelies

ja zeker

• Nina2

Ja Margriet, maar 2 boeken kopen is voor mij nooit een bezwaar gelukkig. Het moeten wel nederlandstalige boeken zijn geloof ik.

Ik heb in maart en april veel verjaardagen, dus een leuk boek is altijd leuk om te geven.

Overigens krijg je het boekenweekgeschenk deze week ook als je lid wordt van een bibliotheek , plus nog eens een waardebon van 5 euro.

Alleen al het lidmaatschap van een bieb haal je er als lezende consuminderaar altijd direkt uit. Je kunt er ook gratis tijdschriften en kranten lezen, dus dure abonnementen kun je overwegen om op te zeggen.

Mensen die veel moeten solliciteren ;) hoeven dus geen dure krant bijvoorbeeld te nemen.

En in de tijd dat je in de bieb zit te lezen, kun je thuis de cv uitlaten.

Wat dacht je trouwens van het lenen van een belastinggids, reisboeken, tuinaanleg en onderhoud, cursussen in een vreemde taal op DVD ( net hoe modern je plaatselijke bieb is). Zaken die in het voorjaar vaak aan de orde komen.

• Channah

Ik heb maar vn één persoon in mijn omgeving gehoord dat die er gebruik van gaat maken: mijn collega/viendin W., die na het werk op een holletje nog even een boek ging aanschaffen, omdat ze zondag naar Maastricht moet (was al gepland). Ja, zo komt Jan Splinter door de winter. ;-) Nu schaft zij, net als ik, regelmatig boeken aan, dus ze zal het echt net moeilijk hebben met haar keuze. Ik ben truowens heel benieuwd naar het boekenweekgeschenk. Heeft iemand hier het al gelezen?

Wat het lidmaatschap van de bibliotheek betreft: dat heb je er inderdaad zo uit. Zoas sommigen hier weten heb ik bijna 20 jaar in de Openbare Bibliotheek gewerkt, waarvan de eerste jaren gedeeltelijk in de uitlening op een filiaal. Er werd druk gebruik gemaakt vn het aanbod van kranten en tijdschriften. Vooral op vrijdagmiddag, dan waren de nieuwe tijdschriften er, dan zaten de leestafels vol. Dat had altijd wel wat gezelligs. :-)