Als je geverft

• henriette28

Zolang je het maar goed luchtdicht afsluit in bv een plastic zak dan is er niets aan de hand mits je de kwast of rollen niet jaren bewaard.Mijn man is schilder en die doen niet anders dan zo als ze met een klus bezig zijn.Ook zetten ze de emmer met verf nogal eens weg met de roller er gewoon in( even de stok/haak uit de verf rol halen en de verf rol in de emmer doen) dan heb je de volgende keer gelijk de roller voor die kleur verf en is deze goed zacht en bruikbaar.Wel de emmer goed afsluiten anders komt er een dik vel op de verf.

• maia

De verf bevriest en ontdooit:D:D

Ik heb zelfs een kwast mnd later gebruikt.

Jaren geleden stond deze tip op dit borden het werkt prima

• Nina2

Ik geef die tip al jaren door , ook op dit prikbord.

Wij zijn hier nogal van die doehetzelfers. In de vriezer gaat echt prima. Ik doe er een stukje alufolie omheen als ik hem de volgende dag weer gebruiken moet (en de dag daarna), om de roller doe ik een plastic broodzakje. Dan leg ik hem nog niet in de vriezer.

Maar als ik langer dan een of twee dagen niet hoef te schilderen dan gaat het hele zooitje in de vriezer, naast het brood.

Juist deze week haalde ik er een kwast en roller uit die nog van vorig najaar waren.

Direkt na het schilderen liep mijn man een hernia op en in januari brak ik mijn enkel. Maar nu wilde ik het afmaken, dus kwast eruit en een paar minuten later was hij alweer te gebruiken zonder er iets voor te hoeven doen.

Scheelt veel kwasten kopen en oplosmiddel.

• maia

Dan was jij dat:D:D

Ik was weer aan het schilderen en dacht ik gooi het even in de herhaling

Bedankt nog

• Beheerder

Zal mijn man deze tip doorgeven en kijken wat hij er van zegt. Jan onze huisschilder die doet dit soort dingen niet. Zijn vrouw zou gek worden van alle kwasten en dan op kleur in de vriezer :D

• Nina2

Ach Maia, ik heb die tip natuurlijk ook van een ander gehad ooit.

De goede tips onthouden, dat is de kunst, haha. :)