Recycling

• consuminderaar

Nu bewaar ik plastic bakken van vlaaien en koeken ed om in te zaaien. Nu wilde mijn moeder ze laatst weggooien. Ze zei “je bent een idioot als je dat gaat soort dingen bewaren, ga je ook je wc papier met stront eraan opnieuw gebruiken”? Dat doe ik natuurlijk niet, maar tot hoever gaat jullie recyclegedrag. Spoel je de wc door met water dat je in de douche hebt opgevangen. Was met datzelfde water? Vang je regenwater op met een ton, Gebruik je je theezakjes elke keer opnieuw?

Gebruik je je wc-papier aan twee kanten. Gebruik je katoenen maandverbanden die je zelf moet wassen (ik moet er niet aan denken!). Gooi je je eigen poep op je bloemetjes in de tuin? Ik ben benieuwd!

• Paul

Niets van dat al.

• Nel

Plastic word hier opgehaald …twee keer in de maand ….is nieuw …krijg je er wel een plastic zak bij om in tedoen

• purk

Ik gebruik alleen de coffiepads aan 2 kanten.

Verder niets.

WC papier aan 2 kanten wel geprobeert, maar dat vond ik niet prettig

• zackary

Niets van dat alles.

• Paul

binnen- en buitenkant ? :D

• marina

Mijn dochter en ik zijn nogal koukleumen en hebben s nachts een kruik.Het water in de kruik warmen we elke avond opnieuw op in een apartewaterkoker.

Als de regenton genoeg water heeft dan spoelen wij de kleine boodschap op het toilet met dit water,wat ik in een emmer op de wc heb staanBakjes van o.a boter gebruik ik voor iets in te vriezen,of in te bewaren.Een {gratis o.a de dag bij A.H]gebruik ik als ondergrond voor de duivenhokken ,dan hoef ik geen zand te kopen en het neemt meer vocht op zodat de hokken droger blijven en hierdoor langer meegaan.Ook gebruik ik een klein stukje krant voor onder in de afvalbak. Heb ik geen vuilniszak nodig.

Tandenbostels hergebruiken als poetsen op moeilijke plaatsen.Tijdschiften rouleren almaar binnen mijn kennissenkring.Eierdozen gebruik ik op nieuwe eieren te halen[bij de boer hier inde buurt.Lege bakjes van olijven uit de speciaalzaak meenemen voor nieuwe olijven.

• Paul

is het niet goedkoper om je sokken aan te houden in bed ? ;-)

• Beheerder

Wij recycelen wel met regelmaat. Lege plastik flessen van sapkjes gebruik ik om Melk uit kartonnen pakken in te doen en te bewaren. Is handiger en je ziet wat je nog over hebt.

Water van de regenton of eind zomers uit het zwembad gebruiken we om het toilet door te spoelen.

Tijdschriften gaan rond bij vrienden en familie.

Plastik bakjes hangt af welk soort kan her gebruikt worden. Glazen potjes dito.

Maar maandverband, toilet papier eigen grote boodschap nee daar doen wij niet aan.

• Nina2

Kleding en meubilair gaan hier de familie en burenkring door.

Alleen wat niet bruikbaar meer is wordt weggegooid of gaat gerepareerd naar de kringloop.

Oude verwassen dekbedden , dekens en handdoeken gaan naar de dierenopvang,

oude lakens worden poetsdoeken, oude jampotten gaan in de schuur met spijkers en schroeven een tweede leven tegemoet.

Tijdschriften worden geruild en gaan daarna naar de dokterspraktijk of tandarts.

Schillen e.d. in de compostbak, klokhuizen van appels gooi ik op het platte dak voor de vogels.

Lege plastic dozen van bv ijs of huzarensalade gebruik ik om maaltijdresten in te vriezen.