Ik heb afgelopen zaterdag eindelijk de simkaart binnen gekregen, vanaf donderdag a.s. zou ook het nummer overgezet moeten zijn en vanaf dan kan ik het gebruiken. Dat is dan een maand en zes dagen na de originele aanvraag.
Overigens lag het probleem met het overzetten van het nummer gedeeltelijk aan KPN. Ik had jaren geleden een prepaidkaart van KPN gekocht, en dat logo stond er ook op. Nadat ik die ging gebruiken, heb ik hem altijd opgeladen met KPN beltegoed. Maar toen de nummeroverdracht werd afgewezen omdat volgens KPN het nummer niet van hun was, heb ik toch hun klantenservice eens gebeld. Wat bleek: KPN besteedt dat soort dingen ook wel eens uit aan Debitel, en dat hadden ze met mijn nummer ook gedaan. En vervolgens stomweg en zonder verder te kijken dan de eigen neus lang was tegen Simpel gezegd dat dit nummer niet van hun was. Tja…
Overigens stond de eigenaar van de belwinkel wel met z'n oren te klapperen over dat KPN-Debitel verhaal. Een KPN chip die opgeladen kan worden met KPN beltegoed en waarvan het nummer toch van Debitel is, daar had hij echt nog nooit van gehoord.
Maar dat heeft maar iets meer dan een week gekost. Feit blijft dat Simpel pas bijna drie weken na de originele aanvraag is begonnen met het verwerken ervan (behalve dan de incasso, die was met vier dagen al rond).
Ik ben echt benieuwd of het goed gaat lopen als ik er donderdag mee ga bellen. Ik laat het nog weten. De niet gebruikte belminuten kun je bij Simpel trouwens niet meenemen.