OT - Even niet consuminderen, vervolg

• consuminderaar

Wat is nu eigenlijk het doel van deze topic? Pronken met je spullen? Laten zien dat je het breed hebt hangen? Ik wil dat weleens weten hoor!

• ll

soms kan een mens heel erg blij zijn met iets. misschien voor jou moeilijk voor te stellen, maar ik kan ook ontzettend genieten van een mooi boek in mijn kast of een mooi schilderij aan de muur of mooi keramiek op de kast. al deze dingen heb ik ooit aangeschaft of gekregen, heb ik nooit spijt van gehad.

soms is een mens zo blij met iets dat hij/zij het niet kan laten dit aan anderen te tonen, misschien dat die anderen kunnen genieten van waar deze persoon ook zo van geniet.

soms is een mens een ongelooflijke zuurpruim en kan zich niet voorstellen dat een ander ergens heel erg blij mee is.

ll

• BennieMak

ll schreef:

>

> maar ik kan ook ontzettend genieten van een mooi boek in mijn kast

Pardon! Het gaat wel erg op bourgeoisie lijken. Boeken om van te genieten in je kast, als je ze nou leest en vervuld wordt door de inhoud….maar genieten omdat ie in een kast staat…dan moet je toch wel een materialist zijn!

• ll

hahaha, ik heb dat boek dan wel eerst stukgelezen en kan het vaak niet laten het nog even de kast uit te trekken wanneer ik daar langs loop. ook kan ik gewoon naar mijn boeken kijken en bij stuk voor stuk instantaan het sfeertje uit het boek beleven. daarom kan ik zo genieten van een mooi boek in mijn kast.

ll

• BennieMak

Ok, acceptabele uitleg.

• Margriet

Ik ben eigenlijk zo boos over het bericht van Consuminderaar (Emmy?) dat ik beter niet kan typen.

Gelukkig zag ik bij het terugklikken dat ze een ban heeft. Ik maak er ook geen woord meer aan vuil.

• Moonlampje

ahhhh dat vind ik lief van je :D als ik ooit in het gelukkige bezit van een rijbewijs mag komen, dan kom ik je zeker een dagje opzoeken

• Kaat

Ken dit!

Ik heb een aantal boeken trouwens van mijn ouders geerfd, blader ik af en toe door, ook staan er hier en daar wat heel oude herinneringen aan hun.

Maar ik kocht laatst een peperdure dvd box van Shindlers List, maanden aan het zoeken er naar geweest, ik ben er dolblij mee!

Consuminderen prima maar ik mag ook wel af en toe iets aanschaffen waar ik superblij mee ben.

• Channah

Er rijdt ook openbaar vervoer, hoor! ;-)

• Gemeente-Westland

Volgens mij consuminderen sommigen daar juist voor, zodat ze de zaken die ze echt graag willen hebben of belangrijk vinden wel kunnen kopen. Volgens mij is er niks mis mee om het resultaat van dat gespaar dan eens te laten zien als aanmoediging voor andere consuminderaars.