OT - Even niet consuminderen, vervolg

• Kaat

Klopt, ik koop heel selectief/bewust.

Gezond eten vind ik belangrijk (ben vegetarisch en vriendlief eet vlees vd biologische slager), let op verse produkten maar hou wel heel goed de aanbiedingen in de gaten. Verder koop ik mij niet scheef aan kleding of huishoudelijke rommel, ben meer het tiep fluitketel dan waterkoker :D maar das een nostalgisch trekje denk. Ik heb geen broodbakmachine, op de ouderwetse manier gaat het ook en eigenlijk veel leuker.

Mijn meubels zijn bijna allemaal 2e hands, bij bijna elk meubelstuk kan ik een verhaal vertellen.

Kortom: ik hou van gezelligheid, lekker eten maar geen commerciele poespas en af en toe jezelf of iemand anders verwennen met wat moois.

Xinix: ben jij Xiwel van de puntsite?

• Gemeente-Westland

Nee, die site ken ik niet.

Ik heb wel een consumindertip: probeer kleding en andere zaken die je nodig hebt nu via internet in Amerika te kopen. Met de lage dollarkoers is dat op dit moment ondanks de verzendkosten echt de moeite waard. Ik heb bijvoorbeeld vijf T-shirts besteld bij Thinkgeek (met supergrappige teksten erop, vandaar) en dat kostte me inclusief verzenden zo'n 67 euro. T-shirts van vergelijkbare kwaliteit (het is vrij dikke katoen) kosten hier in de winkel al snel meer, en dan heb je die grappige teksten er niet op.

• Moonlampje

ja wat denk je dat dat kost :D

ik heb nu al een maandabonnement voor een k*tstukkie van delft naar leiden. à HONDERDDERTIG euro per maand, dan nog 30 euro per maand strippenkaart voor mijn andere werk (krijg ik allebei niet vergoed, dus weer van de belasting proberen terug te krijgen)

en mijn rijlessen à 140 euro in de maand. als ik dadelijk mijn rijbewijs heb ga ik de helft er in kosten op achteruit hihi. DAN ga ik pas consuminderen *D

bovendien wil ik ook stoppen met het kattenhotel omdat ik het gewoon fysiek en mentaal niet meer red om een dubbele baan te hebben, dus die inkomsten heb ik dan binnenkort ook niet meer.

maar wat in het vat zit verzuurt niet toch?

o ja, dit is natuurlijk niet aanvallend bedoeld hoor :P ik leg alleen even uit waarom een leven met rijbewijs makkelijker is voor mij :D hihi.

• Kaat

Goede tip Xinix!

Heb al eerder gehoord dat je via internet uit de VS goedkoop kan shoppen.

Het uitpluisen waard!

• Beheerder

Wij consuminderen zo met de lage dollar koers op auto onderdelen. scheelt een hoop en de auto rijd weer als nieuw :D

• Gemeente-Westland

Tja, ik deed dat al een tijdje omdat mijn favoriete boeken SF en Fantasy zijn en die worden maar al te vaak niet eens vertaald. Bovendien waren ze in het Engels altijd al goedkoper dan een vertaalde versie en de vertalingen zijn ook niet altijd even goed. Dat is ook niet zo vreemd, een schrijver die aan de lopende band woordgrappen maakt (zoals Terry Pratchett) is ook bijna niet fatsoenlijk te vertalen. Maar in ieder geval: als je de gewenste boeken opspaarde tot je een aantal boeken tegelijk kon bestellen was dat dus zelfs inclusief verzendkosten altijd al goedkoper dan hier in de boekenwinkel.

Dus ik ben heel erg blij met die lage dollarkoers. Laat Bush nog maar vooral even zo doorgaan met extra dollars bijprinten. De reden dat ie zoveel extra dollars uitgeeft vind ik natuurlijk niet zo leuk, maar ja, wat doe je eraan?

• Rick

Wat leuk, nog een Pratchett-fan hier! Ik heb net mijn stapel hardcovers verkocht. Koper blij, ik blij, boekenkast weer wat leger :-) Mijn twee gesigneerde boeken gaan alleen echt niet weg. Zo erg, dat hij Alzheimer heeft… Mijn moeder heeft het ook en als ik dan denk wat hem nog te wachten staat, brrr. Ga je nog (niet zo consuminderig…) naar de Elf Fantasy Fair?

• anna.m

Wat een mooi kunstwerkje is het Channah en wat leuk dat Maps het zelf bij jou heeft thuisgebracht en nu maar genieten van het moois .

A piece of art is a joy forever !

groet anna .m

• Gemeente-Westland

Inderdaad, heel erg van die Alzheimer. Het is natuurlijk bij iedereen heel erg, maar bij iemand met zo'n briljante geest is het extra pijnlijk.

Ik heb al zijn boeken en pieker er niet over om die weg te doen. De meeste heb ik namelijk al een paar keer gelezen. Het zijn heerlijke boeken om te pakken als je je niet zo lekker voelt en dus geen zin hebt om in iets nieuws te duiken.

Ik ga niet naar de fantasy-fair, ik wist niet dat die er was en kan bovendien niet tegen grote menigtes.