Wasmachine

• Mniekkie

Oei dit is even wennen hoor.

Ik lees af en toe mee, maar dit is nieuw voor mij.

Goed mijn vraag:

Ik zag gisteren dat in mijn wasmachine een drabberig goedje zat, na het wassen.

Nu blijkt dat er in de rubberen rand, die de boel afsluit, een heleboel smurrie zit.

Het lijkt wel vet, het is nat en ik krijg het er niet uit.

Machine is al gedraaid zonder was, op hoge temperatuur met een schoonmaakmiddel, maar dat helpt niet.

Misschien moet het rubber nu wel worden vervangen maar dat kost nogal wat.

Is hier misschien iemand met ofwel dezelfde ervaring en/of oplossing ?

• Willemijn

Misschien kun je een nachtje het schoonmaakmiddel in de rand van het rubber laten zitten?

• Margriet

Hoi,

Dat zijn zeepresten en vet, huidcellen en haren etc. In de loop van de tijd hoopt zich dat op de rubberen ring van je wasmachien.

Je kunt er wel wat aan doen: Pak een oude (hand)doek en haal de drab weg. Het rubber is vrij stug maar je kunt er wel tussenkomen. Gewoon iedere keer een schoon stukje doek nemen. Met wat vlijt en doorzetten krijg je het wel schoon. De ring vervangen is niet nodig.

Soms zit er ook wat kalkaanslag in de ring, daarvoor doe ik soms wat verdunde azijn in de ring en laat het even staan. Dan haal je echt al die vieze aanslag weg.

Als het eenmaal schoon is: Na elke wasbeurt even het water uit de ring halen met een doek. Dan heb je er veel minder last van. Wat ook helpt is je wasmachinedeur open laten staan zodat het water kan verdampen.

Ongeveer elke maand/2 maanden je machine draaien op een hoge temperatuur (90C) helpt om muffe luchten te voorkomen. (handje soda erbij)

Ik draai dan altijd alle dweilen en keukendoekjes mee zodat die ook even goed ontsmet worden.

Gr. Margriet.

• Mniekkie

Bedankt voor de tips !

Ik ga meteen dingen proberen.

Hoop dat het werkt natuurlijk :)

• decency

Je zou ook dasty van de Wibra kunnen proberen, even goed inspuiten, in laten trekken en dan afnemen met een natte doek. Je wil niet weten waar ik dat spul allemaal voor gebruik, krijg zelfs de algvorming van de bloempotten af. Je zou zeggen dat het rotzooi is maar het werkt super.

• inba

Als de rubberen ring weer schoon en droog is moet je de ring af en toe eens met talkpoeder bestrooien (volgens mijn leverancier). :)

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi

Dat zijn zeepresten zoals Magriet al aangaf . gewoon schoonmaken van tijd tot tijd . Die drap kan je was ook vuil maken . En is idd stug maar even prullen met een oude lap ;)

http://13221.freegoodies.nl/?cc=1

• Mniekkie

Hey !

De smurrie is weg en de machine is wel schoon.

Maar nu is er wel een lelijke verkleuring op het rubber.

Kan dat nog kwaad ?

Dat krijg ik er dus met geen mogelijkheid uit.

Straks een wasje proefdraaien om te zien of het echt helemaal weg is.

• Dalanjo

De verkleuring op/in het rubber kan geen kwaad.

Kijk hier ook maar eens wat je kunt doen om vetluis of wasluis te voorkomen

Vetluis

Vetluis of wasluis zorgt voor een stinkende was, en wasgoed met bruine vlekjes en strepen. Dit komt door een combinatie van te veel (vloeibaar)wasmiddel en wassen op te lage temperaturen. Vetluis of Wasluis is een zeepbacterie die voor een grijzige drab zorgt aan de rand van de trommel en in de rubbers. Tevens kan was of vetluis ervoor zorgen dat je afvoerleidingen langzamerhand dichtslibben. De oplossing is heel simpel : Minder (vloeibaar) wasmiddel gebruiken, en een keer in de 2 tot 3 maanden een kookwas draaien of de machine leeg op 90 tot 95 graden te laten draaien met azijn of soda. Dit draait de vetluis bacterie de nek om, en je bent weer voor een poos van de ellende af.

Bron: effectief wassen : http://www.deguldengulden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=64:was-effectief-en-efficient-bespaar-tijd-en-geld&catid=1:consuminderen&Itemid=91

• Justin

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn wasmachine en ik weet niet precies waardoor het komt. Er lekt namelijk water uit de wasmachine. INu kwam ik door te zoeken op Google op https://fixpart.nl terecht. Zij geven aan dat het aan de manchet, afvoerslang, trommel of inlaatventiel kan liggen. Heeft iemand ervaring met dit zelfde probleem? Iemand die me hiermee kan helpen?

Bedankt :).