Hoeveel geld heb ik per maand nodig voor een gezin van vier?

  • Tom1965

    Goedendag allemaal,

    ik heb een, misschien, vreemde vraag.

    Hoeveel heb ik per maand nodig om met vier mensen te leven?

    Zal proberen het een en ander toe te lichten:

    Op dit moment leven wij van een salaris. En dat doen wij zeer ruim. (kijk bv nooit wat iets kost in supermarkt en we gaan vaak uit eten etc) Ons gezin bestaat uit mijn vrouw, mijzelf, en twee zoontjes van 7 en 9 jaar.

    We wonen in een huurhuis omdat we nogal wat moeten verhuizen voor mijn werk. Ook naar het buitenland.

    Zit met mijn inkomen op dit moment (ruim) boven de Balkenendenorm, maar heb geen plezier meer in mijn werk waardoor ik binnen nu en twee jaar wil stoppen met werken.

    We hebben wat spaargeld en een huisje in Frankrijk met wat grond. (zonder hypotheek) geen schulden en twee auto´s.

    Nu heb ik wat berekeningetjes gemaakt en kan ik ons spaargeld opmaken in de komende 30 jaar (ben nu 45) en dan hebben we ongeveer 1000,- netto per maand.

    De vraag is……..is dat voldoende voor een gezin van 4? (zolang de kinderen nog thuis zijn kunnen we wat meer uitgeven en daarna wat minder)

    We hebben geen grote vaste lasten maar natuurlijk wel verwarming, water, verzekeringen, kleding, eten, auto etc.

    Ben bereidt om veel stappen terug te doen.

    Wie weet raad??

    Bedankt voor jullie reacties alvast.

  • ­­¥ Lotje ­­¥

    Tom1965 Schreef:

    ——————————————————-

    > Goedendag allemaal,

    >

    > ik heb een, misschien, vreemde vraag.

    >

    > Hoeveel heb ik per maand nodig om met vier mensen

    > te leven?dat ligt een beetje aan je zelf wat en hoe je het wil doen .

    >

    > Zal proberen het een en ander toe te lichten:

    >

    > Op dit moment leven wij van een salaris. En dat

    > doen wij zeer ruim. (kijk bv nooit wat iets kostom te beginnen kopen alleen wat je nodig hebt . dus over tollige weg laten. kijk ook waar het wat goedkoper is, Ga altijd niet in de duurste winkels het halen . Andere winkels zijn ook best goed .

    > in supermarkt en we gaan vaak uit eten etc)Dit kan natuurlijk anders . kook zelf en maak het thuis gezelliger daarmee. probeer dat te minderen , een soort afkicken zou ik maar zeggen , stoppen ineens zou niet gaan. Ons

    > gezin bestaat uit mijn vrouw, mijzelf, en twee

    > zoontjes van 7 en 9 jaar.

    >

    > We wonen in een huurhuis omdat we nogal wat moeten

    > verhuizen voor mijn werk. Ook naar het

    > buitenland.

    >

    > Zit met mijn inkomen op dit moment (ruim) boven de

    > Balkenendenorm, maar heb geen plezier meer in mijn

    > werk waardoor ik binnen nu en twee jaar wil

    > stoppen met werken.Wil je helemaal niet meer werken????????

    >

    > We hebben wat spaargeld en een huisje in Frankrijk

    > met wat grond. (zonder hypotheek) geen schulden en

    > twee auto´s. Waarvoor?? voor op vakantie te gaan?? je zou het kunnen verkopen en in vakantie een caravan of wat huren , je hoef dan perse niet iedere keer naar het zelfde plek . persoonlijk zou ik daar op uitgekeken zijn.2 auto,s zou ook niet nodig hoeven te zijn . Als je vrouw de kinderen naar school brengt of wat dan ook. fietsen zijn er genoeg en Nederland is een fietsland:) je sport dan voor niks, ook nog.En de plaatsen liggen hier in Holland tegen elkaar aan ;)anders dan in het buitenland.

    >

    > Nu heb ik wat berekeningetjes gemaakt en kan ik

    > ons spaargeld opmaken in de komende 30 jaar (ben

    > nu 45) en dan hebben we ongeveer 1000,- netto per

    > maand.

    >

    > De vraag is……..is dat voldoende voor een gezin

    > van 4? (zolang de kinderen nog thuis zijn kunnen

    > we wat meer uitgeven en daarna wat minder) natuurlijk wel kijk altijd naar je minderen , dan ben je zelf rijk

    >

    > We hebben geen grote vaste lasten maar natuurlijk

    > wel verwarming, water, verzekeringen, kleding,

    > eten, auto etc.

    >

    > Ben bereidt om veel stappen terug te doen.als je nog op vakantie ga, ga dan eens naar een land waar mensen arm zijn. Dan schaam jeje wat en hoe wij hier leven . ;)met andere woorden het terugstappen zou iets gemakkelijker gaan.

    >

    >

    > Wie weet raad??

    >

    > Bedankt voor jullie reacties alvast.

    gr. Lotje

  • Otis

    Als je het allemaal zo op een rijtje hebt, weet je ook heus wel of je van 1000 euro per maand kunt leven en ga je dat niet op een prikbord vragen.

    En waarom stoppen met werken en je luxe leventje opgeven als je dat zo gewend bent? Daarom geloof ik helemaal niets van dit verhaal!!!!

    En mocht het wel zo zijn dan doe je toch gewoon al die stappen terug, dan zie je vanzelf of je het redt. Wie dan leeft wie dan zorgt, en kun je altijd je boot huis in Frankrijk nog verkopen.

    Succes!

    Ter aanvulling: mensen die het bijzonder goed kunnen doen praten daar nooit over.;)

  • Mentalist

    Kan er zelfs niet een week van leven

  • Otis

    Drank en sigaretten zijn duur tegenwoordig.

  • Mentalist

    Heb wel twee auto,s gehad.

    Wegens lichamelijke omstandigheden heb ik nu twee scootmoielen.

  • Mentalist

    Maar ik moet een ding eerlijk zeggen Els, Job enz,

    Ben bijna 69 en zou graag van € 1000,oo per maand rond willen komen.Ik zou alles wat ik bezit enz, zo inleveren indien ik een 100 % gezondheid zou kunnen genieten.

    Gezondheid is niet in geld uit te drukken. Meen ik serieus.

  • Nina

    Je kunt prima rondkomen met vier personen van 1000 euro per maand mits…..

    je niet rookt en drinkt,

    geen auto rijdt,

    je te dure huurwoning opzegt en bv in een stacaravan gaat wonen,

    je kinderen een krantenwijkje geeft,

    je vrouw een groententuintje geeft ipv een borstcorrectie,

    een fiets neemt als alternatief voor de sportschool,

    een prepaid kaart voor de mobiel van de Aldi,

    krant en de glossy's gratis gaat lezen in de Bieb,

    gaat internetten bij je vroegere vrienden ( die zul je snel kwijt raken overigens) ,

    een kunstgebit neemt via je basisverzekering ipv implantaten ,

    je niet meer op vakantie gaat,

    verjaardagen afschaft,

    regelmatig naar de kringloopwinkel gaat en

    als je vaak pannenkoeken wilt eten.

    PS, een auto onderhouden is natuurlijk niet mogelijk van dat bedrag, dat weet je wel.

  • Juut 03-02-08

    amen….en een ding vergeten de kinderen kunnen natuurlijk niet gaan studeren :D

  • Juut 03-02-08

    als je sommige berichten hier leest denk ik hebben we een hittegolf en is iedereen overprikkeld…………is het te koud voor het jaar……………goed die berichten zijn nu weg maar kortzichtig denken en consuminderen hoeven niet samen te gaan hoor tegendeel vind dat je heel creatief moet denken om goed te consuminderen………beetje respect voor elkaar is hier soms wel nodig geloof ik…………..en hier laat ik het maar even bij.

    allemaal een rustige en of creatieve avond………