Elektrische- of of bio ethanol haard of ?

  • Marlies1

    En heb je al een beslissing genomen?

  • Wilhelmina

    Ja, het gaat een elektrische haard worden. Ook beter voor mijn ademhalingsproblemen dan die andere keuzes.

    Nu nog zoeken naar het geschikste merk en leverancier …

    Bedankt voor je belangstelling!

    Groetjes, W

  • Marlies1

    Succes!

  • Nina

    Marlies1 Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik zou denken over een leuke zibro, op veel

    > modellen kun je ook nog koken.

    > Ik zet er b.v. de tajine op en m'n eten wordt

    > heerlijk rustig gegaard.

    > Een lekkere pan soep staat er ook regelmatig op.

    > Lekkere warmte, je ziet een gezellige vuurgloed en

    > het scheelt een hoop aan verwarmingskosten.

    > We hebben een goede HR ketel maar met de zibro

    > besparen we nog een hoop.

    > De twee alternatieven die je bovenstaand aan gaf

    > kosten je alleen maar een hoop geld.

    Ik lees af en toe berichten over de Zibro Kamin waarin juist wordt gemeld dat de verbrandingsgassen gevaarlijk zijn omdat er geen afvoerkanaal is.

    Zoals op deze site:

    http://www.ugent.be/nl/voorzieningen/huisvesting/brochure/co.pdf

    • Gebruik een bijverwarmingstoestel zonder afvoer (petroleumkachel als Zibro Kamin, bv)

    maximaal 1 uur, verlucht hierbij goed en gebruik het NOOIT terwijl je slaapt

    Dat je het goed moet luchten ( koolmonoxide gevaar) doet misschien het verwarmingseffekt weer teniet.

  • Marlies1

    Wij hebben een zibro die zijn gassen naar buiten afvoert en ook een gewone en bij die laatste moet je goed voor verse lucht zorgen.

    Maar verluchten is juist goed omdat frisse lucht beter te verwarmen is, hoe beter luchten hoe beter je rendement.

    Een fout die veel mensen met petroleumkachels maken.

    Heerlijke warmte mits de kachel goed gebruikt wordt.

    Verder laat ik nooit een kachel 's nachts branden.

  • Casper

    Omdat het herfst is en het steeds vroeger donker wordt, heb ik besloten om een bio-ethanol haard aan te schaffen. Dat heb ik gedaan bij https://www.bioethanolhaard-shop.nl/ en ik ben er zo blij mee! Ik weet dat een bio-ethanol haard minimaal verwarmt, maar daarentegen zorgt het voor een heerlijke sfeer. Ik zit vaak met mijn gezin in de buurt van de haard en we genieten er allemaal van! 

    Een vrijstaande bio-ethanol haard is super eenvoudig te verplaatsen en kan op meerdere plekken gebruikt worden. De bio-ethanol haard staat vaak in de woonkamer, maar wordt ook weleens in de keuken en buiten gebruikt. Het enige nadeel van de bio-ethanol haard is dat de brandstof erg duur is, maar dat heb ik er zeker voor over gezien het plezier dat we van de sfeerhaard hebben!

    Een elektrische haard spreekt me niet echt aan en dat komt, omdat het vuur niet echt is. Ik heb er een aantal gezien in de winkel, maar vond de uitstraling erg teleurstellend.