Knoflook en huisdieren

• wanna

Hier heb ik schapenvet blokjes met knoflook voor hond en kat, bovendien ook edelgistvlokken,dat leng ik met wat water aan met een soort ‘brintapapje’ en slobberen ze op.

• margreet

tegen de muggen helpt het niet. Dan moet je vitamine B gaan slikken, maar daarvan ga je ook stinken…..

• Patricia

Stinken van vitamine B? nou nee hoor!

Zou ik een uur in de wind moeten stinken :) Ik heb 1 a 2 maal per week 1000 microgram B12.

Word trouwens tegen gesproken dat het tegen muggen helpt, maar sinds doen word ik niet meer gestoken ;)

Overgens krijg ik die niet tegen de muggen, maar vanwegen een opname stoornis.

Patricia

• Margriet

Knoflook, uien, pepers en paprika's zijn de beste natuurlijke beschermers tegen van alles en nog wat. Als je dat veel eet ben je bijna nooit ziek. Dan gaan al die virusjes en bacteriën je deur voorbij.

Wij eten dat vrijwel elke dag en ik moet zeggen……met twee kinderen……ik kan me niet herinneren, echt niet, wanneer er iemand ziek was. (met hoge koorts in bed, bedoel ik dan). Dat is echt al jaren geleden. Er is weleens een kuchje of een snotneus. Maar echt te ziek om uit je ogen te kijken….nooit.

We eten ook de Goji-bes. Elke ochtend een klein handje. Puik besje. Zeer goed voor je.

Enne, wij hebben ook geen vlooien. :-) (we hebben ook geen katten) En muggen….helaas, daar heb ik wel last van. maar dit jaar nog niet een gehoord. (afkloppen)

• margreet

Patricia, dan heb je geluk! Heel veel mensen hebben er last van: vitamine B slikken en stinken.

Mijn zus en ik hebben het beide geprobeerd … muggen vinden ons heerlijk helaas, maar ik ga geen extra vit.B meer slikken.

• KleineBoodschapjes

Mijn vitamine B tabletten zelf stinken wel…

Ik stink alleen als ik mijn deo vergeet, maar dat is ongeacht het wel/niet slikken van B12 hahaha

• wanna

Haha,nooit geweten dat je van vitamine B gaat stinken..vit.B rijke voeding misschien? alfalfa,walnoten,vis,kwark, bruine rijst?

Hier geen last van de muggen, wij eten altijd scherp.

• appie

ik heb ook geen last van muggen,heb zo"n blauwe lamp hangen.

appie

• margreet

Maar Appie die lamp kan weer niet mee als je in park/bos gaat wandelen…. ;)

• PietertjePuk

Als je een paar teentjes knoflook in een fles zonnebloemolie doet en daar het hondenvoer mee besprenkeld, vinden de meeste honden dit wel lekker. Ook goed voor de huid, de vacht en de bloedsomloop.

Je kunt de olie zelf ook gebruiken voor het maken van een dressing.