OT maar wel goedkoop

  • Ma Molton

    Hebben jullie gisteravond dat malle mens bij Pauw en Witteman gezien die haar kind alleen maar rauwe dingen laat eten?

    http://pauwenwitteman.vara.nl/Uitzending-detail.113.0.html?&tx_ttnews%5BbackPid%5D=116&tx_ttnews%5Btt_news%5D=27797&cHash=505cfdc7097cf1b9ab0313d6030d50a4

    Ik dacht eerst dat zij iets over terminaal zijn zou vertellen, ze zag er uit alsof ze met de dood in de schoenen liep, Ze leek me een jaar of 60 maar dat kan haast niet want het zoontje zag er uit als 8 of 9, terwijl die toch iets van 13 moet zijn, jongen gaat niet naar school, ze doen aan zelfontwikkeling.

    Ik ben benieuwd of deze manier van leven consuminderend is.

    Ik heb de documentaire die hierover gemaakt is op youtube gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=lDTLXoILyAo

    Ma

  • Marlies1

    Consuminderend of niet, ik heb het gezien en vond dat mevrouw alleen met zichzelf bezig was en niet met het welzijn van haar kind.

  • anna 26-11-07

    Ook ik heb het gezien en heb me rot zitten ergeren. Dat kind weet niet beter, is geïndoctrineerd door de moeder, dus wat heet keuze? Zoonlief denkt dat hij verkeerd bezig is als hij niet zo verder leeft als moeder.

    Ik vond het maar een egoïstisch mens. Eerstdaags is zij niet meer en zit zoonlief waarschijnlijk in een isolement! Ik vond haar ook veel ouder uitzien dan dat ze waarschijnlijk is.

  • KleineBoodschapjes

    Gedver dat mens klinkt precies als mijn moeder, allemaal bangmakerij en niet eens willen luisteren naar de mening van anderen, alles verkondigen alsof het gedrukt staat.

    Mijns inziens is het mishandeling om je kind zo op te voeden, zo rigide afwijkend van de maatschappij. Natuurlijk mag je je kind (op)voeden zoals je wilt zolang het gezond is, maar om het zo bang te maken en tot een absolute outsider te maken… Vind ik echt niet kunnen eigenlijk. Laat het dan tenminste gewoon ééns in de week bij oma eten ofzo! het (zogenaamde) kankerrisico weegt echt niet op tegen het tekortkomen van voedingsstoffen en het feit dat het kind helemaal vervreemd van iedereen om zich heen. Eten is ook een sociale aangelegenheid.

    Ik vraag me ook af of het kind daadwerkelijk zo lang ziek is geweest, met koorts en al, van 2 stukken brood. Mijn lijf is geen vlees gewend maar als ik het incidenteel toch eet krijg ik hoogstens een rommelende buik ofzo. Mijn vrees is dat de ervaring aangedikt of zelfs verergerd is door de moeder. Helemaal gek gemaakt dat kind, en zodra het tegen de twintig loopt zal het ontdekken dat alle “absolute waarheden” waarmee het is opgevoed toch subjectief blijken… En zijn wereld zal ondraagbaar onbegrijpelijk worden. Arm kind.

    Hij geeft ook zo afwijkend antwoord als zn moeder iets zegt, hij begint het al door te krijgen. Echt medelijden mee.

  • margreet

    Misschien heeft hij wel een glutenallergie ofzo! Ik snap “gezond eten” wel, maar dit gaat wel heel ver.

    Moeder doet het uit volle overtuiging, zoontje gaat daarin mee.

    Hoe zou het over 6 jaar met die 2 zijn? Ik ben ook benieuwd naar de vader van deze jongen.

  • Juut 03-02-08

    na al jullie verhalen wil ik het filmpje niet eens zien…………ga me daar vast te veel aan ergeren en kan mijn energie wel elders voor gebruiken. (en dat terwijl ik anders zo nieuwsgierig ben ;) ) dus knap van mezelf :D

  • anna 26-11-07

    Ik heb het filmpje ook niet gekeken. Heb haar gisteravond bij Pauw en Witteman gezien en had meteen genoeg van dat mens. ;)

  • Annelies

    Een paar jaar geleden heb ik de docu Raw gezien,en ik vond het verschrikkelijk om dat jochie te zien. Ze heeft gelijk dat er allerlei rotzooi in ons voedsel zit, zoals antibiotica, Enummers, kleur- geur- en smaakstoffen, en het is een feit dat er tegenwoordig steeds meer mensen met een allergie te kampen hebben.

    Zelf heb ik een voedselintolerantie en kan bijvoorbeeld brood, en zuivelprodukten niet goed verdragen. Ik krijg behoorlijk heftige buikpijn en dat kan al gebeuren door een paar hapjes.

    Er zit enorm veel troep in ons eten, ook in vers, want tenzij je een eigen groententuin hebt, is de meeste groente en fruit flink bespoten, en die zooi krijg je wel naar binnen. Vroeger werd altijd gezegd dat je een appel goed moet wassen of schillen en dan was het okee, maar tegenwoordig beweren ze weer dat het gif ook in de appel zelf zit.

    Dat voedsel maar beter geen pan kan zien lijkt me dan ook een onzinnige stelling. Ik moet er zelf echt niet aan denken om als het koud is aan wat slablaadjes en worteltjes te knagen, geef mij dan maar een bord hutspot of zoiets.

    Francis is extreem met haar opvattingen en manier van leven, en ik vind het heel triest hoe ze haar zoon hierin meesleept.

    @ Ma Molton, haar bouwjaar is 1957.

    Reactie Francis Kenter op “Rauw” en “De wereld draait door”

  • KleineBoodschapjes

    Even een stom vraagje: Hoe “ernstig” is die link? Ik ben namelijk erg nieuwschierig, maar ik was al van slag van het filmpje dus weet niet zo zeker of ik er nog wat aan moet toevoegen voor mezelf.