30+ kaas test bij Tros Radar.

• axel

Ik ben in de “niet” gelukkige omstandigheid dat ik 30+ kaas moet eten dus ben ik min of meer blij met de uitkomst van deze kaastest, althans de nummer 2 Euroshopper omdat die niet te duur is:

http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/06-05-2013/light-kaas-test/

• Douce.

Dat is prettig voor je. (Heb de test ook gezien) Maar…..ik ben in de gelukkige omstandigheden dat ik het wel mag, natuurlijk is matigheid altijd het beste.

Die fabriekskazen wordt veel te veel mee gesjoemeld m.b.t. conserveringsmiddelen en kleurstoffen.

Ik houd van een boerenkaas, meestal een Stolwijker, maar als de smaak me niet aanstaat een andere boerenkaas. In de boerenkaas-soorten zitten nauwelijks tot geen toevoegingen. Geitenkaas is ook heeeeeeeerlijk.

Op de dinsdagmarkt haal ik dat bij Het Kaascentrum, leuke kraam trouwens - altijd in voor een dolletje, dat is trouwens ook het leuke van de markt.

Kortom, zelfs die geprezen Milner (heb wel eens een stukje geproefd bij onze grootgrutter) vind ik niet om te pruimen. Misschien als het moet, dat je eraan kunt wennen?

Nog even een tip: voor hoofdpijn-/migraineklanten is het beter om zo min mogelijk kaas te eten, zeker geen fabriekskaas.

Douce

• axel

Ik vind het zo smerig dat ze in die zogenaamde boerderijkaas zomaar met hun blote handen zitten te roeren, ik geloof dat de boeren het met de hygiene niet zo nauw nemen zoals je in het filmpje kan zien. :D

• Douce.

De meeste mensen nemen het in hun eigen keuken niet zo nauw.

Met een plank waarop ze snijden, met hun vaatdoekje dat wegloopt, met handen niet niet worden gewassen etc. En dan bij voedselvergiftiging het product en/of b.v. de Chinees de schuld geven. Nou….daar trap ik al jaaaaaaaaaaaaren niet meer in hoor.

Die boerenkaas is niets mis mee, maar wel met alle zooi in fabriekskaas, waar zogenaamd zo hygiënisch wordt gewerkt. Forget it.

Straks kun je het desem brood van de warme bakker ook niet meer vertrouwen en ga je maar naar die fabriekszooi………….pfff…moet niet gekker worden.

Douce

• axel

Bekijk het filmpje nog eens dan wordt je echt niet goed. Dat ze daar van Radar niets van zeiden verbaast me. B)

Ja ook ik vind boerenkaas natuurlijk lekker. (tu)

• appie

Wat wordt er dan gesjoemeld en wat voor conserveer middelen worden

er dan gebruikt?

Gr Appie

• Douce.

Wat er zoal gebruikt wordt staat op de verpakking (als het goed is…).

Gesjoemel staat er niet op, maar een punt is b.v. het onnatuurlijke rijpingsproces.

Afijn, met zuivel kan er (helaas) heel wat geklooid worden. Melk is zeer bacteriegevoelig zoals je weet (dat neem ik tenminste aan..:D). De meeste mensen weten niet, als een glas melk een uurtje op tafel staat wat er dan allemaal gebeurt…..ze zouden het nooit meer willen drinken.

Douce

• appie

Gesjoemeld wordt er zeker niet en er worden geen conservering middelen gebruikt er kan niet mee geklooid worden.

Kaas melk word op 62 graden gepasteuriseerd dan zijn er veel ziekte bacteriën gedood dit gebeurd op de boerderij niet !

Rijping proces gebeurd gewoon in en bij een goeie temperatuur en vochtigheid graad niks mis mee .

Ik kom uit de zuivel wereld en 46 jaar in gewerkt.

Appie

• KleineBoodschapjes

Ben er nog nooit aan dood gegaan dus het zal allemaal wel meevallen.

• Douce.

Ok, jij weet er dan veel meer vanaf dan ik, 46 jr. is een lange tijd.:)

Maar…hoe komt het dan dat ik er zo slecht tegen kan (ik kan slecht tegen conserveringsmiddelen en kleurstoffen, vooral de E620/E951) en dat de fabriekskazen zo slecht van smaak zijn?

Overigens zijn de goede boerenkazen te herleiden d.w.z. van welke boerderij ze komen, mocht er iets mis zijn, zijn de aansprakelijken te traceren.

Douce