welke tips nu?

• reann

Hallo allemaal,

Vele Jaren volgde ik alle berichten over consuminderen, had toen gezin. Plotseling weduwe geworden, alles op zijn kop. Ben nu 4 jaar verder en weer bijna ‘ normaal’ .kinderen zijn nu groot en werken nu….scheelt veel als ze klaar zijn met studie..

Ben benieuwd of er veel veranderd is mbt consuminderen…

Wordt dat nog gedaan ? Ik nog wel…ik consuminder nog steeds..(moet wel als weduwe) ..

• BennieMak

Hallo reann (new born Ann?), afgaande op de economische berichten is een groot deel van Nederland inderdaad aan het consuminderen…

Wat een ellende heb je meegemaakt!

• JorisP

Welke vorm van consuminderen bedoel je? Bewust minder kopen of zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld kopen?

• axel

Beiden zijn correct. ;)

• JorisP

Maar het is wel handig om te weten welke reann bedoeld….. Als iemand vooral veel voor weinig wil hebben is het niet zinvol om een duurzame oplossing te adviseren.

• axel

JorisP Schreef:

——————————————————-

> Maar het is wel handig om te weten welke reann

> bedoeld….. Als iemand vooral veel voor weinig

> wil hebben is het niet zinvol om een duurzame

> oplossing te adviseren.

Nee want daar is het duurzaam wonen prikbord weer voor bestemd. ;)

• Douce.

Ach, soms is het goed om het bewustzijn van/bij mensen te activeren, zodat ze zelf gaan schiften tussen de diverse berichten.

Zelfinitiatief en inspiratie aanwakkeren is soms beter op de lange duur, dan alles pasklaar voorkauwen.:)

Douce

• Moneypenny

Rean, ken je de Mijmeringen van Annemiek van Deursen al (bekend van TV en het tijdschrift Genoeg ;-))? Zij geeft veel tips hoe je met weinig geld (en ja ook duurzaam) rond kunt komen.