Bespaar op een nieuwe computer!

  • BennieMak

    Het beste wat we onlangs in een hostel in Noorwegen vonden: Ubuntu Desktop 12.04!

    Helemaal geschikt om de slechts een jaar geleden officieel aangeschafte Windows 7 te vervangen. Deze is nu al totaal verkloot door virusscanners, spyware en wat al niet meer…zojuist op een USB stick geladen en start meteen op zonder langdurige installatie ed.

    Doe er je voordeel mee: http://www.ubuntu.com/desktop/features

  • axel

    Of je gaat naar een gemeentelijke bibliotheek, bijv. in Rotterdam betaal je € 12,50 (met een zogenaamde Rotterdampas krijg je nog € 2,50 korting) en je kan 1 jaar lang internetten, in de filialen 2 uur per dag en in de hoofdbibliotheek zelfs een hele dag. Zwartwit printjes slechts € 0,15 cent per stuk. ;)

  • BennieMak

    Hoe kom ik in de bibliotheek van Rotterdam?

    Zijn de openingstijden te combineren met mijn leven als acht-tot-vijf medewerker?

    Hebben zij ook kookruimte en mag je vervolgens je prakkie achter de PC opeten?

    Zal het echt goedkoper zijn met een gas+electriciteitsrekening van € 30 per maand?

    Hoe kom jij tot de uitspraak dat de bibliotheek van Rotterdam een alternatief is?

  • axel

    BennieMak Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoe kom ik in de bibliotheek van Rotterdam?

    Als je hier niet bekend bent heeft het weinig zin maar dit soort bibliotheken zijn er in heel het land.

    > Zijn de openingstijden te combineren met mijn

    > leven als acht-tot-vijf medewerker?

    Ja, ze zijn vaak ook ‘s avonds en ’s zondags open.

    > Hebben zij ook kookruimte en mag je vervolgens je

    > prakkie achter de PC opeten?

    Nee, wel vaak horeca in de buurt.

    > Zal het echt goedkoper zijn met een

    > gas+electriciteitsrekening van € 30 per maand?

    Ja want je bespaart ook op je printkosten.

    >

    > Hoe kom jij tot de uitspraak dat de bibliotheek

    > van Rotterdam een alternatief is?

    Het ZOU een alternatief KUNNEN zijn.

    Waar een wil is is een weg, is die er niet dan houdt alles op.

    ;)

  • BennieMak

    Horeca is erg duur, een printer die 10 jaar geleden voor 50 euro is gekocht zal zelfs niet tegen de digitalisering opkunnen,maar altijd beter dan een afdruk van maar liefst 15 cent!

    Goed, het is een alternatief voor het aanschaffen van een nieuwe computer indien:

    - Je woonplaats Rotterdam is (en dan dicht bij de centrale bibliotheek)

    - De openingstijden in te passen zijn in je leven

  • Douce.

    Grapjas, horeca in de buurt maakt dan het computergebruik natuurlijk wel erg duur…:)

    Mits je natuurlijk van plan bent aan te schuiven bij familie of verre vrienden, iets wat mij niet zo'n succes lijkt…..:D

    Douce

  • JorisP

    Spyware e.d. komt niet door Windows maar door wat je aanklikt. Voor Linux is sinds kort ook aggresieve malware in omloop. Het gevaar is de gebruiker die op van alles klikt, niet het OS. Windows vanaf Vista is behoorlijk beschermt tegen besmetting buiten de gebruiker om.

  • BennieMak

    Beste Joris,

    Wil je zeggen dat mijn tip gevaarlijk is voor de gebruiker, dus koop een nieuwe computer die snel genoeg is om alle Windows besmettingen tegen te houden + nog wat overhoudt zodat hij de volgende update kan installeren? Wel gevaarlijk zonder virusscanner op een Windows OS, tegen het advies van banken, de overheid ed.

    Wanneer Ubuntu met een administrator account wordt geinstalleerd, maar je gebruikt user accounts om te surfen is het gevaar van malware voor Linux beperkt. De gebruiker en de Malware heeft dan het administrator password nodig om te installeren (dit in tegenstelling tot de ´Home´ edities van Windows OS waarbij er geen onderscheid wordt gemaakt tussen user en administrator en iedereen dus wat kan aanrommelen). Bovendien zijn voor Linux al jaren malware scanners te verkrijgen…

    Jouw bijdrage getuigt van een vooringenomen standpunt! Werk je toevallig voor Microsoft of verdien je hieraan?

  • JorisP

    Ik werk niet bij Microsoft en ben overtuigt Mac en Linux gebruiker. Maar ik zie wel om me heen dat malware en andere rotzooi wordt geinstalleerd omdat mensen zonder na te denken van alles aanklikken. Ook bij Android zie je dat tegenwoordig. Dan hebben mensen weer een zogenaamd “grappig” appje gevonden en binnen de kortste werken werk het niet meer fatsoenlijk.

  • BennieMak

    Ik zou niet weten waarom Vista daar beter tegen beschermt dan een ander, niet Microsoft OS. Want dat is wat je beweert!

    Voorlopig loopt onze PC weer zonder gezeur. Overigens hadden wij een recente virusscanner, met een spywarescanner ed het gehele systeem schoon laten maken. Toch liep Windows 7 niet meer. Nauwelijks bandbreedte met Wifi (althans, zo leek het). Maar nu loopt alles als een speer!