Zorgpremie omlaag.

• JorisP

Uiteraard kunnen de kosten omlaag als we allemaal verstandiger gaan leven, maar dat is een totaal andere discussie dan waar het hier over gaat.

Wat mij betreft worden bijv. vet- en suikertaxen nog liever vandaag dan morgen ingevoerd. Als het dan niet helpt om gedrag te veranderen, dan betalen de mensen die moedwillig ongezond leven (en later voor extreme zorgkosten zorgen) in ieder geval meer belasting.

• Nicole

Je moet het als consument allemaal maar weten en zo niet laat je je de dure merknamen door de neus boren en ja dan is het de volle mep betalen.

Diclofenac is inderdaad smerig, valt onder de opiatenwet en ook niet vrij verkrijgbaar, net als Tramadol wat ik jaren heb voorgeschreven gekregen tegen mijn ondraaglijke rugpijn. Als je niet beter weet slik je het, je bent van de pijn af maar een nieuwe huisarts, 7 jaar geleden noemde me een junk. Ik ben er rigoureus mee gestopt, voorheen kon ik heel veel meer, nu pas ik me aan aan mijn lijf en dat bevalt me veel beter.

Ik vind biefstuk niet eens lekker :) balletje kan je op zoveel manier bereiden met diverse kruiden en veel lekkerder.

• w.p.m.

Ach, maak je geen zorgen ;) in 20015 gaat het weer omhoog : http://www.nu.nl/geldzaken/3609215/zorgpremie-in-2015-weer-omhoog.html !

• Douce.

Haha, en wat dacht je van de Siciliaanse worstjes van Lidl? Ze zijn er niet altijd maar nu weer wel. Heerlijk gekruid, ook koud op brood enzo.

En ik heb, terwijl ze al niet duur zijn, nu nog gescoord met 30%.

Kijk, lekker eten en toch proberen zo min mogelijk te betalen.

Het vereist enige tijd om alles uit te spitten……maar dan heb je wat.

En ik ben en blijf een bourgondiër (ik let wel altijd op gezond eten), dus het is de moeite waard om per dag even te neuzen.

Douce

• Nicole

Die ken ik niet, mss zijn die niet bij iedere Lidl verkrijgbaar. Ik ken ze wel van AH, heerlijk met een goede knoflook bite.

Echt uitspitten doe ik niet maar probeer zoveel mogelijk aanbiedingen te kopen, zo ook spul voor de verzorging, alleen Action.

Je bent gek als je daarvoor ergens anders koopt, het scheelt euro's op shampoo, badschuim, enz.

• ¥ Lotje ­­¥

20015??????????

:D:D

• Wieweet

Ik denk dat we toegaan naar een plaatselijk soort crowdfunding, in plaats van iedereen een maandelijkse vaste premie. Een geldbedrag bestaat tegenwoordig uit nullen en enen en dat geldt ook voor ons zorgsysteem. De automatisering is zover geevoleerd dat dit mogelijk is :P. Sneller en efficienter.

• JorisP

Dus als je je been breekt ga je eerst crowd funden? Op zich een aardige gedachte.

Wat mij overigens wel leuk lijkt is dat er eens een berekening wordt gemaakt van wat de premie zou zijn als alle relatief betaalbare zaken (pak m beet, alles onder de 500 euro of zo) niet in de verzekering zitten maar dat je die zelf betaalt. Ik denk dat je dan het gros van de behandelingen hebt waardoor er vanuit de verzekeringspremie alleen de dure gevallen hoeven te worden betaald (waar er veel minder van zijn). En om het eerste jaar te overbruggen krijgt iedereen een bepaald zorgbudget uit de huidige buffers dat je vervolgens zelf aanvult met uitgespaarde premies.Voor chronische zaken moet uiteraard een uitzondering worden gemaakt.

• Wieweet

Of de nota van de standaard (goedkopere) behandelingen, voor de helft in bitcoins ;-)