Onze zoon heeft al maanden last van steenpuisten. We zijn er al eerder mee naar de huisarts geweest. Hij is getest op ziektes ed. Het was gelukkig niet iets ernstigs. Maar het is wel heel vervelend. Ze blijven maar komen.
Nu heb ik inmiddels ook de tweede steenpuist ‘te pakken’. We zijn weer naar de dokter geweest. Er wordt nu een kweek van gemaakt in het laboratorium om te zien welke bacterie het is. Ondertussen hebben we een antibioticazalf gekregen die we er op kunnen smeren zodra een puist open is.
De dokter adviseerde ook om als hele gezin de handen te wassen met betadineshampoo om verdere besmetting te voorkomen. Alleen kost betadineshampoo 7,75 euro voor een flesje van 120 ml. Ik heb dan zo vier flesjes nodig om twee zeeppompjes te vullen. Dat kost dan al 31 euro.
Ik heb gezien dat er ook een fles van 5 liter is voor een kleine 90 euro. Maar zoveel hoop ik niet nodig te hebben:-(
Daarom de vraag of iemand een goed en goedkoop alternatief weet om onze handen mee te wassen/ontsmetten.
Misschien kan ik gewoon badschuim met alcohol 100% mengen?