Kosten Stadsverwarming 1 januari 2014

  • 2014

    1 Januari treedt de Warmtewet in werking. Die is er o.a. om gebruikers van Stadsverwarming te beschermen tegen te hoge tarieven. Nu heb ik gelezen dat in elk geval het vastrecht omlaag gaat. Maar Eneco, die hier de Stadsverwarming beheert, heeft de nieuwe tarieven nog niet berekend dus die hebben we nog niet. Heeft iemand hier een idee of we nu echt minder gaan betalen? Ik ben er nieuwsgierig naar.

  • ¥ Lotje ­­¥

    Zou kunnen . Maar ik zie Eneco staan. Wij zijn ooit eens overgestapt op Eneco . Dat wil ik je even zeggen . Want zoals die meneer toen uitlegde. Waren we goedkoper uit . Nadien bleek dat we juist iets duurder uit waren . We zijn weer terug bij ons oude. Dus ik heb er geen hoge hoed van op, van Eneco

  • dick

    Heb ook zo,n geval. Heb altijd Nuon gehad, Zag reclame op TV van E-on, Vasttarief,een persoon enz.

    Gaat mooi niet door.Heb ze weer opgezegd en ga gewoon weer naar de Nuon terug.

    Zooitje is het.

  • 2014

    Ja, ik ben voor stroom ook al weggegaan bij Eneco. Daarmee stap ik ieder jaar over naar een andere leverancier. Beurtelings naar Greenchoice en b.v. Delta. Steeds voor een jaarcontract. Dan ben ik voor een beetje stroom (ongeveer 16 of 1700 kwh per jaar) al gauw 40 tot 50 euro per jaar goedkoper uit. Helaas kan ik voor de Stadsverwarming niet bij hun weg. Ze zijn de enige die dat hier leveren.

    Als ik ooit ga verhuizen en misschien op gas terecht kom, ga ik helemaal nooit meer bij Eneco. Ik kan dan in totaal ongeveer 300 euro per jaar besparen. Wel in de gaten houden dat ik dan ieder jaar naar een andere leverancier overstap.

  • 2014

    Het antwoord kreeg ik vorige week. Voorlopig zijn we duurder uit. Het vastrecht is flink verhoogd.

    En ik zag dat o.a. de SP al bezig is te proberen dat dat niet door gaat. Maar ik geef het weinig kans.

  • Marjorie

    Ben jij ‘zuinige boodschapjes’ o.i.d.?

  • 2014

    Nee. Ik ben niet ‘zuinige boodschapjes’.

  • Dordtenaar

    Grappig. Ik ben juist blij dat ik na een uitstapje van een paar jaar weer terug ben bij Eneco. Nooit gedoe en redelijke prijzen.