Voedselmaatje

  • Dordtenaar

    Maar deze maatjes zijn bedoeld voor de basisdingen als rijst en pasta. Die zijn onafhankelijk van het recept.

  • Channah

    Basisdingen als pasta en rijst zijn wel degelijk receptafhankelijk. Als ik bijvoorbeeld een pastasalade maak met groente, gorgonzola, noten etc. heb ik beduidend minder pasta per persoon nodig dan wanneer ik een eenvoudig pasta Bolognese bereid.

  • Marjol

    Als je over hebt kun je het in 1 persoons porties verdelen in een plastic zakje doen en invriezen. Makkelijk als je eens snel iets wilt maken.

    En je verspilt geen korrel rijst of eetlepel pasta, wel zo fijne toch?

  • Channah

    Hoe doe je dat als je dagelijks voor 1 persoon kookt en toch wat over houdt?

  • Barbera

    Veeel dingen kun je goed invriezen, tot kaas toe maar rijst uit de vriezer vind ik echt niet lekker. Het veranderd toch iets aan de structuur. Ik maak altijd maar wat qua rijst en pasta. Wat overblijft gaat door de volgende maaltijden tot het op is. Niks de vuilnisbak in. Als ik kook kunnen er altijd nog twee andere mensen meeeten. ;) niet erg want restjes zijn prima en als het invriesbaar is heb je een andere keer weer eens een gemakkelijke snelle maaltijd. Een stuk goedkoper dan afhaal of steeds een persoonsporties koken.