Microbeads

  • Wilhelmina

    In mogelijk duizenden verzorgingsproducten die over de hele wereld verkocht worden, zijn minuscule korreltjes van plastic verwerkt. Deze microbeads, die niet of nauwelijks met het blote oog te onderscheiden zijn, komen via het doucheputje in het rioolstelsel terecht. Rioolwaterzuiveringsinstallaties zijn niet ontworpen om microbeads uit het afvalwater te filteren en dat is de belangrijkste reden dat ze uiteindelijk bijdragen aan de plastic soup. Zeedieren krijgen microbeads binnen. Via de voedselketen krijgen ook mensen microbeads op hun bord. Microbeads vergaan niet en eenmaal ongecontroleerd in het milieu zijn ze onmogelijk daaruit te verwijderen

    Hier kun je zien in welke producten meer, minder of geen microbeats zitten: http://www.beatthemicrobead.org

  • margreetw

    Gelukkig niet in producten die ik gebruik!

  • Sietse 45

    Heb op de slaapkamer 4 tomatenplanten vol op het zuiden als de zon er vol op schijnt is het zo maar bloed heet daar.

    2 Ministar en 2 Trostomaten in volle grote potten.

    Kijken wat dit wordt mijn dochter had ze in de vensterbank en dat lukte aardig,

    had zelf eerst achter in de tuin maar door het koude voorjaar helemaal mislukt daarom probeer ik zo al boven beschreven.