Test (poeder) witwasmiddel febr. 2014

  • 2014

    't Is maar even dat u het weet: volgens de test van de consumentenbond van februari 2014 wassen de poeder-witwasmiddelen van de Aldi en de Lidl het schoonste :)

    Hier de uitslag van hun test. http://www.testgoed.nl/witwasmiddel

  • 2014

    .

  • Axel

    Waarschijnlijk komen de wasmiddelen van de Lidl en de Aldi dus uit dezelfde fabriek. ;)

  • Frederik D

    Maar welk witwasmiddel ontziet het wasgoed het meest en wast nog redelijk schoon?

    Vergelijk Omo Power van een aantal jaren geleden. Je wasgoed ging eraan, zei men.

  • Xinix

    Ik gebruik geen poeder, daar slibt mijn afvoer van dicht.

  • herfstbloem

    gebruik je waarschijnlijk te veel waspoeder!

  • Axel

    Ik gebruik ook altijd poeder, ik hoorde eens dat als je vloeibare waspoeder gebruikt dat je je was dan op een hogere temperatuur moet doen. Ik heb er in ieder geval slechte ervaringen mee, ik vond mijn was toen niet goed.

  • 2014

    Dat kan wel kloppen. In vloeibare wasmiddelen zit geen bleekmiddel, dat kan niet samen. Bleekmiddel kan alleen in poeders verwerkt worden. En het is juist dat bleekmiddel dat nodig is om optimaal bacteriën te doden en kleurhoudende vlekken uit witgoed te verwijderen. Voor ondergoed, lakens, handdoeken e.d. gebruik je dan ook het best een poederwasmiddel met bleekmiddel en was dat op minimaal 60 graden C. Wil je ook het laatste restje bacteriën verwijderd hebben, dan is wassen op 90 graden C nog beter. Maar op 60 graden C voldoet het al behoorlijk.

    Wel even op de verpakking kijken of er inderdaad een bleekmiddel in zit. Dat is niet altijd zo.

  • Axel

    Bedankt voor de info. (tu)

  • 2014

    Graag gedaan.