Wasmachine laten repareren

  • 2014

    Ok, nog eentje op de valreep dan.

    Heeft iemand hier ervaring met een wasmachine laten repareren, waarvan de garantie al verstreken was? En wat waren uw ervaringen daarmee? B.v.: wat was u daar dan aan kwijt, aan voorrijkosten, uurloon e.d.

    Mijn machine hield er na 7 jaar mee op. Ik had al eens een monteur van Siemens laten komen voor een kleine reparatie. Dat beviel me toen uitstekend en ik was alles bij elkaar maar 79 euro kwijt. Ik kreeg er zelfs nog een fles gratis wasmiddel bij.

    Deze keer dus weer iemand van Siemens laten komen. Hij dacht dat de koolborsteltjes versleten waren. De totale kosten voor het voorrijden, het vervangen en het materiaal zouden 200 euro worden.

    Ik heb alle alternatieven tegen elkaar afgewogen, en ik heb tenslotte toch de gok genomen dat het inderdaad slechts de koolborsteltjes waren. Ik ging akkoord.

    Hij ging aan de slag. Hij was in totaal zo'n 3 kwartier bezig. En inderdaad. Mijn wasmachine doet het weer prima. (Helaas druppelt er nu wel water uit de onderkant. Ik denk dat hij toch iets niet helemaal goed heeft gedaan, maar dit terzijde. Er zit dan toch wel garantie op de reparatie, dus ik ga morgen bellen)

    Alleen hou ik zo'n lullig gevoel over bij de gedachte dat er aan een wasmachine alleen koolborsteltjes vervangen hoeven te worden, en dat dat dan 200 Euro kost.

    Wat ik achteraf dan ook nog dacht: in oud geld is dat nog altijd zo'n 440 gulden.

  • Daisy

    Waarom niet zelf repareren? Koolborstels zijn zo tussen de 8-15 euro https://fixpart.nl/nl/apparaat/wasmachine/koolborstel en makkelijk te vervangen. Had vorige week hetzelfde probleem en dat is nu voor 15 euro helemaal opgelost. Hopelijk heb je de volgende keer wat aan deze tip!