Fatsoenlijk brood

  • Frederik D

    Dat zal ze leren. Rotbeesten. Tuig. :)

  • axel

    Waar blijft de Dierenpolitie en de Dierenpartij? :S (:D

  • Frederik D

    De Wormenpartij is blij met de actie van mevrouw Moneypenny.

    http://www.geocities.ws/katinkawebbel/wormenpartij.html

  • ¥ Lotje ­­¥

    ja ik weet het. dat het niet aan de verkoopster lag en mijn darmen maken ook dikwijls ruzie .;)

  • Ma Molton

    Grappig die brooddiscussie, ik krijg binnenkort van een paar Oostenrijkers die bij ons in de buurt wonen een stuk sauerteig oftewel een kluit zuurdesem, deze desem is ooit door haar oma gekweekt zo'n jaar of 20 geleden en daarvan heeft de hele familie kluiten gekregen. Nou dacht ik altijd dat zo'n oerstuk altijd op een bepaalde temperatuur gehouden moet worden maar dat is niet zo, het kan in de vriezer en als je het er uit haalt dan moet het een dag voor het bakken op zo'n 35 graden worden verwarmd, je kan elk soort meel gebruiken om een geweldig zuurdesembrood te bakken.

    Waarschijnlijk hebben jullie ook die uitzending over zuurdesembrood van de Keuringsdienst van Waarde op de tv gezien?

    : http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2013/afleveringen/26-09-2013 (leerzaam en genoeglijk)

    Ik moet altijd vreselijk gniffelen om de voedselhypes: dwarsgebakken brood waar Japie van gaat groeien, koolhydraatarm brood, glutenvrij- (dat heerst, iedereen is allergisch tegenwoordig)) -brood of nog erger: speltbrood (ik had ooit een speltkussen, kon je zo lekker op kauwen 's nachts), 50granen brood, brood van gist en zuurdesempoeder om het echt naar zuurdesem te laten ruiken.

    Ja ik weet 't, ik kan het niet hebben, wou dat ik het zelf had bedacht want het laat de kassa rinkelen, mensen zijn dol op interessante verhaaltjes en willen daar grof voor betalen……..

    Ik wil een toast uitbrengen met een glaasje tarwegrassap voor de bedenkers van de hypebroden!!!!!! :)-D>:D

  • axel

    Niet elke allergie is flauwe kul hoor Ma Molton, ik heb een hazelnotenallergie en die kan soms dodelijk zijn. Gisteravond was professor Martijn Katan in Brandpunt en die behandelde dieeten die zinloos zijn en dat zijn ze allemaal, brood kan je gewoon eten en als je echt af wil vallen ga je verhuizen naar een buurt waar alleen slanke mensen wonen vertelde hij:

    http://www.npo.nl/brandpunt/01-12-2013/KRO_1645375

    Ik was vergeten de tijd erbij te zetten: Kijken vanaf 13 min.20.

  • Ma Molton

    Inderdaad Axel, niet elke allergie is flauwe kul, je zal maar een pinda- of wespenallergie hebben, nee het meest moet ik lachen om de nieuw uitgevonden allergieën waar je zo'n ruim gehoor mee krijgt op verjaardagen, jij als gastvrouw/man moet stad en land aflopen om de juiste versnaperingen te bemachtigen want je wilt natuurlijk geen verschrikkelijke aanvallen op je geweten hebben, geeft zo'n rommel in huis.

    Gelukkig ben ik net als mijn man een soort kliko, alles zakt er lekker in ben al in geen jaren bij een dokter geweest.

    Ma.

  • Douce.

    Mijn darmen kunnen niet goed tegen volkorenproducten en zuivel, of de jouwe dat nu kunnen of niet:) Daar heb ik geen arts voor nodig.

    Verder kom ik ook nooit bij een arts, want mijn weerstand is uitstekend, maar als ik de bovengenoemde producten nuttig, zit ik dagen op de pot.

    Datzelfde heb ik bij de E'-nummers E621 en E951, mag iedereen ontkennen, maar ze wonen niet in mijn lijf.

    Of jij het nu gelooft of niet, mijn lichaam vertrouw ik meer dan jou. Ik neem aan dat jij daar helemaal niet mee zit:D

    Douce

  • Xinix

    Voor Ve-tsin (mononatriumglutamaat) en aspartaam zijn wel meer mensen overgevoelig, da's niet zo vreemd.

  • Douce.

    Men bedenkt iedere keer weer “verborgen”namen voor deze toevoegingen en dan moet je goed op de hoogte zijn om e.e.a. te onderkennen.

    Hoe dan ook, de meeste zijn zo verslavend als de p….:D Vandaar dat mensen niet ophouden, met deze (doorgaans) kankerverwekkende stoffen.

    Want ook al heb je er niet direct last van, gezond zijn deze stoffen zeker niet. Dit geldt gelukkig niet voor alle E-toevoegingen, maar vele zitten in de gevarenzone.

    Douce