Postzegels

  • leo99

    Per 1 januari 2014 worden de postzegels wederom duurder. Het blijft maar oplopen en sommige dingen kan je gewoon niet per email sturen mede omdat niet iedereen een computer heeft. Ik heb dus een aantal vellen zegels in voorraad gehaald want het loopt een beetje de spuigaten uit al die verhogingen steeds voor post.

  • Frederik D

    Helaas voor jou maakt het niets uit of je al of niet postzegels op voorraad hebt. Als je voortaan twee euro in plaats van één moet frankeren, dan zul je toch echt twee postzegels van een euro moeten plakken.

  • paulajansen

    Frederik, een postzegel waar 1 op staat, kost nu 60 cent. Deze kun je gewoon gebruiken binnen nederland. Ook als het in januari 64 cent of meer per postzegel gaat kosten.

    TIP voor wie regelmatig post binnen Europa verstuurd. Dit kost nu 92 cent. Per 1 januari verdwijnt de postzegel voor binne Europa en wordt het binnen Europa en de rest van de wereld hetzelfde tarief. Makkelijk noemt postnl dat. Ja, leuk voor hen, want dan kost een brief naar bijv belgie opeens 1,05 euro. Ales je nu postzegels voor Europa koopt, mag je ze nog wel gewoon gebruiken na 1 januari. Daarvan een voorraadje inslaan, kan dus geen kwaad.

  • Ma Molton

    De nummering op de postzegels bv. 1 noemt men bij post.nl “plakgemak”ammehoela…..

  • Moonlampje

    hm ja die verhogingen lopen idd de spuigaten uit. Ik schrijf met mensen in amerika en begon daarmee toen het nog een stuk goedkoper was. Ik kreeg ergens een tip (ik doe het zelf niet omdat het me teveel moeite kost haha) om een klein beetje kinderlijm van de action op je zegel te smeren. Dan schijn je de stempel te kunnen verwijderen.

    Ze weten wel in ieder geval hoe ze zichzelf van werk moeten beroven. Wie stuurt er nou nog post met die dure tarieven?

  • axel

    Schrijf je nu nog steeds dan want mailen is gratis. (:D

  • Channah

    Nou, nou, nou! Dat is me een bezuiniging! ::o

    Zo te lezen gebruik je niet zoveel postzegels, want je zegt dat je ´vellen´ postzegels in voorraad hebt genomen. Zelf koop ik altijd doosjes postzegels, daar zitten er 200 in, en dat is ook ongeveer mijn jaarverbruik. De postzegels worden 5 cent per stuk duurder. Door nu nog een doosje 1-tjes aan te schaffen bespaar ik dus 200 x 5 cent, 10 Euro dus. Over een jaar genomen dus een besparing van zo´n 75 cent per maand…… Voor mij dus, voor jou, met je veel mindere postzegelgebruik dus veel minder.

  • Moonlampje

    Jep ik ben gek op brieven schrijven en ontvangen. Bovendien zitten degenen waarmee ik schrijf in de gevangenis en die hebben over het algemeen geen toegang tot email.

  • Frederik D

    Blijkbaar heb je gelijk en ik niet. Ik gebruik eigenlijk geen postzegels.

  • Moonlampje

    Een vriendin van me vertelde dit:

    Net gehoord van het Postpunt dat niet alleen de Europa zegels eruit gaan, maar ook de wereldzegels. Vanaf 1 januari kan je alleen nog Nederland zegels plakken a 60 cent p.s. Dat betekent dus dat je op een buitenlandse brief van 20 gram, 20 cent meer gaat betalen en tot 50 gram zelfs 40 cent. Ik denk zet het even hier neer. Dat wordt postzegels inslaan voor het nieuwe jaar

    Even een aanvulling, je kan altijd nog de “Bijplak zegels” kopen, mits deze dan nog beschikbaar zijn, maar dan krijg je ook weer zo'n knutselpakket