broodbakmachine?

  • paulajansen

    Dat niet kneden brood wil ik zeker uitproberen. Bedankt voor de tip!

  • Tine Winkel

    Of je goedkoper uit bent? Dat hangt er van af waar je het mee vergelijkt.

    Wij vinden ons bbm-brood erg lekker (combinatie van speciaal molenmeel, volkorenmeel en een beetje bloem), veel lekkerder dan gewoon supermarktbrood. Als je de prijs vergelijkt met lekker koopbrood, dan is bbm-brood goedkoper. Maar als je de prijs vergelijkt met goedkoop koopbrood (dat we dus minder lekker vinden), dan is het ongeveer even duur. Kortom: voor hetzelfde geld lekkerder brood.

    Wij bakken elke dag, zo'n bbm-broodje gaat in een gezin van 4 personen elke dag schoon op, waarbij om de laatste bammetjes nog net niet gevochten wordt…

    Ik vind als belangrijk voordeel dat de bbm 's nachts draait en ik elke ochtend vers brood heb. Lui deeg lijkt me dan niet zo handig, want dan moet ik het dus wel alsnog in de oven doen om te bakken. Onze oven kun je niet op een tijdklok laten beginnen en dan is het brood dus niet om 7 uur klaar.

  • zeeuwtje

    Ik heb een AFK, al jaren.

    Gebruik hem nooit meer. Ik vind het een hoop gedoe, afwegen, enz. De gistsmaak blijft hinderlijk aanwezig.

    Ik koop mijn brood gewoon lekker bij de bakker.

    Toen ik ‘m ’s nachts probeerde te gebruiken werden we wakker van het kneedproces, dan geeft ie af en toe klappen die we boven hoorden.

    zeeuwtje

  • Tine Winkel

    Ja, dat kneden is soms wel te horen. Ik word er niet wakker van, gelukkig. Als ik soms wakker ben rond een uur of half 5 en ik hoor 'm beginnen, dan word ik al blij van de gedachte aan het lekkere brood de volgende morgen - en dat ik daar lekker niets meer voor hoef te doen. Draai me nog eens lekker om en om 7 uur - tada!

    Een AFK, prima ding. Maar gezien je nick waarschijnlijk wat te ver om je ervan te verlossen?

  • Nicole

    Dan doet jouw bbm wel erg lang over een broodje als het pas de volgende morgen klaar is als je hem om half 5 's nachts hoort kneden :)

  • Ma Molton

    Brood uit de bbm is wel lekker maar de volgende dag alleen nog geschikt om paneermeel van te maken.

    Meteen opeten dus!!! Ik maak wel deeg voor pizza in de bbm en vries wat ik niet meteen gebruik in.

    Als het ding kapot gaat zal ik nooit meer een nieuwe kopen en zal hem geen moment missen.

  • Nicole

    Ma heb je er wel een eitje bij gedaan en een lekkere klont roomboter? Je brood blijft dan echt wel een dag langer vers

  • Ma Molton

    Nee Nicole dat heb ik er niet bij gedaan, ik moet van dit prikbord immers consuminderen dus een ei en een klont past niet in het budget, maar je brengt me op een idee…..

    Sinds enige tijd heeft mijn dochter “Toos Klapperdoos” kippen in de tuin en is ze helemaal vereierd, ze deelt eieren uit aan minderdraagkrachtigen in het dorp, ik denk dat ik me hier maar bij aansluit.

    Ik zie wel wat het wordt, gelukkig ben ik met een klikobak getrouwd er wordt er niks weggegooid in huize Molton.

    Ma.

  • Nicole

    Nou Ma dat wordt dan eitje van Toos erbij en je kan je brood makkelijk 2 dagen eten

    Handig zo'n kliko in huis, Opa Sepp is ook overal goed voor :)

    Hier wordt ook alles opgemaakt er is al genoeg leed in Nederland en als je dan bedenkt dat anderen niet te eten hebben en je gooit goed eten weg dan ben je wel heel egoïstisch bezig, en dom natuurlijk ;)

  • Frederik D

    En het geld dat je uitspaart, gaat naar de armen? Of ga je ervan op vakantie? Gaat mij natuurlijk niets aan. Zie mijn vraag maar als een algemene vraag.

    Rijkeren zijn vaak zuiniger dan armeren.