Kerstboodschappen

  • anna 26-11-07

    Zo mochten mijn vader en ik kiezen wat we op kerstavond wilden eten. Voor mij werd het een bord gebakken aardappelschijven met spiegelei. :D

  • Frederik D

    Prima toch?

  • Frederik D

    Spie-gelei? Een gelei van spies?

  • anna 26-11-07

    Sorry, dialect. Uitsmijter. ;)

  • ¥ Lotje ­­¥

    zeker en waarom niet . Beter dan dat men iets klaarmaakt en het na kerst de container in . Omdat ,,vreten,, moet met kerst!!!!!. Nou bij mij niet ik doe gewoon . alleen maak ik het rond de tafel gezellig .

  • Frederik D

    Ik snapte je wel. :) Maar het woord “spiegelei” boeide me. “Spiegel-ei” en “spie-gelei”. Maar dit heeft niets met minderen te maken.

  • anna 26-11-07

    :D

  • Douce.

    …ja maar was wel een leuke woordspeling:)

    Douce

  • Douce.

    Ik heb eerverleden week al 2 gourmetschotels gekocht (aanbieding Lidl) en ingevroren. Niet alles bij elkaar maar per vleessoort. Nu kan ik gewoon met Kerst of daarna naar behoefte ontdooien. Op de plaat of met de pannetjes, ligt aan de gaande en komende man.

    Garnalen heb ik ingevroren toen ze verleden week bij de Hema (daar woon ik 5 min. vandaan) nog voor 2 dagen ten minste houdbaar waren, 50% korting. Zo verzamel ik ahw het eten, voor de Kerst, maar zo doe ik dat altijd. Dus ik heb altijd eten genoeg. Kwaliteit vind ik wel belangrijk, geen inferieure zooi wil ik op mijn bord.

    Morgen ga ik rond 1/2 5 naar Lidl, dan zijn meestal de champignons en andere zaken die veel geleverd zijn voor 50% en sla ik mijn slag. Als je slim koopt, kun je voor minder geld toch heel goed eten. Kun je niet koken en met fantasie dingen bereiden, dan zijn de maaltijden altijd te duur.

    Ik ben een verfijnde lekkerbek, maar ik kan absoluut niet tegen een vreetfeest. Normaal en met mate, genoeg is genoeg.

    (Heb ook nog een banketstaaf ingevroren en een gevulde speculaasstaaf, allemaal aanbiedingen van de Hema. In stukken ingevroren, dus makkelijk te doseren. Daar hoef ik niet voor in de rij. Ook een spijsbrood bij AH, was heerlijk, je kon stukjes proeven. Was verleden week voor 50%. Kijk. dat is leuk en ook invriesbaar. Wat zou ik zonder die vrieskast zijn? Oververhit?:D)

    Douce

  • axel

    Bij Xenos Keizerswaard Rotterdam lagen verschillende dingen sterk afgeprijsd bij de kassa, o.a.kleine Droste chocoladeletters voor € 0.25. Maar je weet het: Op is Op en het verschilt per filiaal. ;)