Als je (HBO of universitair) afgestudeerd bent verdien je wel meer dan € 1100,- bij een 40 urige werkweek.
Studenten komen niet perse vaker uit een rijker milieu hoor.
Degenen die wel rijke ouders hebben die zeuren wel bij hun pappie of mammie om geld.
Ik was ook een studentje en moest er flink bij werken omdat mijn ouders niet konden bijspringen. Studiemateriaal is erg duur ( boeken syllabi) en dan je huur van je kamer en je collegegeld.. Met alleen studiebeurs redde ik het echt niet.
Ik heb zelfs mijn studie moeten stoppen omdat ik geldproblemen kreeg toen ik stages ( onbetaald) moest gaan lopen en in de avond college. Daardoor moest ik wel minder gaan werken en had ik ook dus veel minder geld. En dure kamerhuur voor 500 piek( zoldertje met klein goor raampje waardoor je niet eens wist of het dag of nacht was)
En toen was er geen voedselbank!
Boeide mij niet, ik wilde gewoon de huur betalen en collegegeld en studiemateriaal. Ik leefde onderhand op water en brood.Ik werd ziek ( ziekte van pfeiffer), kon daardoor geen werk en stage doen en dat was einde studie..Tsja het jaar daarop mocht ik het jaar overdoen, maar ik ben toen in de tussentijd gaan werken en via mijn werk opgeklommen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet elke student een uitvreter is. Je hebt ze zeer zeker wel.Maar je hebt er ook genoeg die wel willen en hard werken en het alsnog niet redden omdat alles zo duur is.
Studeren is eigenlijk alleen maar voor de rijken weggelegd lijkt wel.
Ik zeg ook het zijn VAAK, niet allemaal types uit bepaalde milieus, maar wie legt me nu dan eens uit waarom die studenten recht zouden hebben op de Voedselbank en duizenden mensen die er recht op zouden hebben, het niet krijgen of de weg er naartoe niet weten te vinden. Meestal moet je om in aanmerking te komen voor hulp van de Voedselbank aangemeld zijn door bijv maatschappelijk werk, de kerk of een andere hulpverlenende instelling. Ik kan me niet voorstellen dat die studenten voordragen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?