kerstpakket minima

• Martini

Mooi gebaar, vooral ook omdat je het anoniem hebt gedaan, de ontvangers hebben dan tenminste niet het gevoel ‘iets terug te moeten doen’ De meningen over deze aktie lopen nogal uiteen gezien de reakties maar persoonlijk vind ik dat iets wat je doet vanuit je hart nooit verkeerd is!!

Fijne kerstdagen

• BennieMak

Zo, reken dat eens voor mij uit! En dan wel ervan uitgaan dat mensen terecht een bijstandsuitkering ontvangen. Dus niet onrechtmatig bijverdienen.

Of bedoel je dat de meeste mensen tijdens de kerst een hoeveelheid geld opmaken die gelijk staat met een bijstandsuitkering? :?

• BennieMak

En dit is dus weer off-topic!

• consuminderaar

Is toch gewoon waar. Je hoeft maar naar de Koopgoot in Rotterdam te gaan en je ziet gewoon dat mensen met soms voor 1000 euro aan cadeautjes de sjieke zaken uitkomen, en maar klagen dat rondkomen zo moeilijk is, ja poepie hoor!

• consuminderaar

Heel veel mensen stellen dit soort (soms anonieme) hulp echt niet op prijs!

Ze voelen zich soms juist nog verder krimpen, vernederd en derderangs in deze samenleving!

• Nicole

Lief van je Nina

• Alie

Nina dit is nu een aardige tip,

dat zouden veel meer mensen moeten doen,

maar velen willen helemaal niet consuminderen,

maar alles gratis en voor niks en maar verzamelen al die spullen terwijl de meeste mensen maar kasten blijven kopen bij Ikea om de spullen vervolgens in de kast te zetten en niet te gebruiken, met consuminderen heeft het niks te maken, das vrekken gedrag!

niks mis mee wat je doet, je bent lief!Fijne kerstdagen maar dat geld weer voor iedereen op dit bordje!

• Douce

Wie zijn die “velen” waar jij over praat? Of..bedoel je heel misschien jezelf?

Douce*D

• purk

Goed hoor!

Ik had mijn pakket opgehaald, net vordat we effe naar rotterdam moesten.

Mijn man zei al “die ga je zeker aan 1 of andere zwerver geven”

tja, was ik wel van plan!

Maar ik zag er geen.

Uiteindelijk thuis gekomen, was ik blij toe!

Er zat dan wel beschuit in en jam, maar verder koffiepoeder, afbakbrood, een bakje om je gebakken afbakbrood in te leggen, en twee borgjes met en opengesneden kiwi erop:S

Zou me best lullig gevoeld hbben als ik dit had weggegeven!

• purk

ik zie zoiets nou nooit he!

maar nou kom ik niet in de koopgoot, zou niet weten wat ik daar moet zoeken