kerstpakket minima

• consuminderaar

Ik ook niet, maar lees wel de cynische artikelen hierover en zie de gekte op TV!

En de Koopgoot is ook maar een voorbeeld, die kan ook vervangen worden door de PC Hooftstraat in Amsterdam

• consuminderaar

Ik doe aan LETS en diverse andere ruilprojecten, dan weet je wat er met je spullen gebeurt en soms geef ik ook wat weg, maar niet anoniem! En aan weggooien doen we hier niet.

• consuminderaar

Nee die mogen zich nergens meer vertonen want dan krijgen ze een boete. Zo humaan is de stad tegenwoordigt. Zwervers in Rotterdam? Dat is toch ontsierend voor het straatbeeld? En zeker voor al die rijke koude kak die de Bijenkorf komt leegkopen!

• Spaarzaam

Ik red me goed in de bijstand maar heb geen zin om hier mijn boekhouding neer te zetten.

Ik verdien niets bij, geen fraude. Toch had ik met gemak honderden euro's kunnen uitgeven aan de kerst zonder het geld te missen want verstandige mensen zorgen voor een ruim budget, laten zich niet verleiden door de commercie en kijken vooruit.

Nina2 koos daarom ‘kerstpakket minima’ een beetje ongelukkig. Minima hebben namelijk helemaal geen kerstpakket nodig. ‘Kerstpakket niet-rondkomenden’ was beter geweest. Ik vind het werkelijk kolder om te denken dat je in de bijstand geen kerst kan betalen.

Misschien koop ik volgend jaar wel een kerstpakket en zet het voor de deur van een niet-rondkomende minima, modaal of maxima naast mijn eigen peperdure kerst als ik daar zin in heb.

• purk

Nou, ik was even aan het begin van de hoogstraat, verder hoefde ik gelukkig niet te wezen;)

heb er een hekel aan!

Wat en gekte daar!

Nu komt morgen een man of 10 hier brunchen, dus moest vanmorgen ook inkopen doen.

Zal blij zijn al al die hijsa weer over is!

Wat ga jij trouwens doen met de kerst?

• consuminderaar

Niks!

• consuminderaar

Ja precies, ik leef ook prima van de bijstand. Ik heb weleens gewerkt en had toen nog minder, rondkomen van weinig is nooit een probleem geweest. Binnenkort ga ik een nieuwe televisie kopen, daar heb ik een paar honderd euro voor gereserveerd. De huidige kijkbak doet het niet zonder digitaal signaal en aangezien ik digitale tv na de proefperiode op ga zeggen moet ik wel een andere tv. Ik moet ook een paar honderd euro aan huurtoeslag terugbetalen (heb wel bezwaar ingediend, want ben altijd minima geweest!), maar ook dat kan ik betalen als het moet.

• purk

Nou, das niet veel;)

Toch een fijne kerst gewenst!

Ikzelf hou helemal niet van deze dagen, al dat comerciele gedoe.

Ik om er dit jaar aardig vanaf door “het”bij mij te vieren, in de vorm van een brunch! Hoeven we tenminste niet vanaf 12 uur ergens binnen te zitten, om je eerst vol te proppen met taart en sokbrood, en om 21 uur aan “het diner”te beginnen, terwijl je tot je adamsappel nog vol zit, en een zenuachtige gastvrouw, die steeds sjaggerijniger wordt, en ruzie krijgt met haar man, die geen **** uitvoert, en al te veel alcohol tot zich heeft genomen….

Nou ja, lekker broodjes eten, en daarna en lekkere wandeling door de polders, met de honden. Dus gemakelijke kleding verplicht!

Dan nog gluwijn of koffie, met een stukje kerstkrans, en dan gaan de TL-buizen an;)

• consuminderaar

Ohhh ze gebruikt het woord ****, mag dat wel?.

Ik doe niks met kerst maar eet wel chinees vanavond!

• Beheerder

Waarom zo negatief.

Wij hebben hier vorige week een geval gehad dat de frituur 2 deuren naast ons was overvallen door 2 jongemannen met schietwapens. De eigenaren ( chinezen) hebben het niet breed en doen alles op alles om rond te komen en hun tent toch zo goed als draaiende te houden. Voor de verzekering hebben ze een eigen risico van 550 euro. Om die reden krijgen ze dan ook niks van de verzekering uit gekeerd. De schrik zat en zit er nog altijd in.

Daarom hebben wij als straat bewoners een spontane inzamelings actie gedaan en de eigenaresse gisteren op haar verjaardag een x-bedrag geschonken ( voor de gelede schade) samen met nog een leuk verjaardags kadootje en speelgoed voor de kleintjes.

Ze was er zo ondersteboven van onze actie dat ze daar met tranen in de ogen stond en niets meer wist te zeggen.

Nu is dit dan wel een actie waarvan ze wist bij het overdragen van het geld van wie het allemaal kwam. Voor ons allemaal hier in de straat was het niet meer dan normaal om een steentje bij te drage en te proberen om haar verdriet en pijn te verzachten en dat ze hoe dan ook toch een leuke kerst zou hebben.