En dan weer de lucht in

• Swartdam

Hallo allemaal ,

Over ruim een uur kunnen we kerst gedag zeggen en kunnen we ons voorbereiden op oud en nieuw .Vuurwerk dus .

Als ik een ding nu zonde van het geld vind is dat het wel . Het is me gelukt om ok dit gevoel over te brengen op mijn kinderen .

Ben benieuwd wat er dit jaar de lucht in gaat aan euro,s , gr Bernadette

• anna.m

Tja vuurwerk dit is het enige wat mij tot nu toe niet gelukt is ,om mijn zoon hiervan te weerhouden.Hij vindt het nog steeds geweldig en het is ook het enige waar hij best wel wat geld aan uitgeeft (moeders advies wordt in deze totaal genegeerd ) Ik kan er alleen maar over praten en niet meer verbieden ,hij is inmiddels bijna 18 jaar .

Verder drinkt hij geen druppel alcohol ,rookt helemaal niets is geen stapper ,gaat braaf naar school ,haalt goede cijfers heeft een baantje erbij dus geen klagen alleen dit ene puntje moet ik dan maar accepteren voor 1 keer per jaar .

Verstand komt met de jaren ,dus wie weet ?

Ik hoor eigenlijk nooit iets van vrouwen die zelf vuurwerk kopen en het de lucht in knallen ,misschien toch een echte mannenaangelegenheid?

• Moonlampje

bij mij op het vorige werk waren er wel allemaal meiden die vuurwerk afstaken hoor, en ook vriendinnen van een vriendin van mij doen dat wel.

persoonlijk sch**t ik 7 kleuren voor vuurwerk. ik ben ook zielsgelukkig dat ik de laatste 2 nachten van het jaar vrij heb gekregen en dus alleen vannacht nog maar hoef te werken. Dan hoef ik ook niet meer 's avonds tussen half 9 en 10 op straat te zijn. scheelt ook al weer he? :D

• Tries

Nee hoor anna ik heb vroeger heel wat vuurwerk afgestoken ;)

maar ook ik werd ouder en ga je er toch wat minder om geven denk ik

daarnaast zonde van het geld, traditie is hier wel voor elk lid van het gezin steek ik een vuurpijl af.

Hoorde net wel op het nieuws dat ze verwachten dat er iets van 6% minder vuurwerk wordt verkocht, hmmm ik dacht juist dat het elk jaar meer werd verkeerd gedacht zeker.

Tries

• Nina2

Gelukkig heb ik fantastische buren: ze kopen ieder jaar voor mij het mooiste vuurwerk en ik hoef het niet eens aan te steken. Dat doen zij wel …….

Dan ontkurken wij de fles appelcider ( € 1,89) en eten een zelfgebakken appelflapje

De buren krijgen er natuurlijk ook een paar.

Goed voor de onderlinge verstandhouding en mijn portemonnaie.

• consuminderaar

Ik hoop dat het gaat regenen dan kan ik lekker gaan slapen die nacht!

• Beheerder

Nee geen mannen aangelegenheid. Ik heb het nog tot 9 jaar terug zelf gekocht, gekregen en afgestoken. Was best wel fun. Ik deed geen stunts dat vond ik verschrikkelijk en ik verzwaarde altijd de flessen zodat de vuurpijlen e.d. niet om konden vallen.

Waarom gekregen omdat mijn petekind zijn vader chinees is en hij viirwerk verkoopt. En ipv alles wat over is naar het kruithuis te brengen voor opslag deelde hij dat uit.

• Tries

Ja hoor ik vond het ook altijd erg leuk, wij gingen alleen wel altijd het park in en niet bij iemand voor de deur, daar was een parkeerplaats we ruimde het dan ook altijd nettjes op. trouwens nog steeds ook al teken wij een paar pijlen af mijn straatje is om 2 uur snachts weer schoon. ;)

gr Tries

• BennieMak

Ik ben benieuwd of men zich ook weet te houden aan de regels en wetten in dit land de komende. Vorig jaar ging het hier gigantisch mis, men heeft zo'n beetje de volledige ingang van het complex vernield. Jammer dat ik niet aanwezig was, want ik had ze in de kraag gevat.

• Douce

Bij mij van het zelfde laken en pak!

'k Moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen, dat ik er graag naar kijk; sterker nog, ik geniet er van. Maar ik koop het zelf nooit.

Douce*D