En dan weer de lucht in

• baukje

De kinderen steken hier geen vuurwerk af, maar schieten wel melkbusdeksels met carbid een heel eind het weiland in. Wordt hier wel “gedoogd” omdat het tot onze cultuur behoord. Dit echter wel alleen op 31 december. En een heel eind uit de bewoonde wereld.

• Nicole

Pokkeherrie, doen ze hier ook en vind het afschuwelijk. Trouwens van vuurwerk hou ik ook niet, zo zonde van het geld.

• baukje

Zeker weten zonde van het geld! Maar ze zullen met elkaar (3 grote kinderen) hooguit een tientje aan het carbid hebben uitgegeven. De schade blijft dus wel beperkt. Het tientje hebben ze zelf overigens verdiend met allerlei klusjes voor de boeren, aan carbid wil ik ook niet bijdragen! Maar achter in het weiland kunnen ze niet veel kwaad, je hoort alleen het gedreun, gelukkig drinken ze er niet bij, als mijn man dat merkt, is het gelijk naar binnen!

• Nicole

Wat mijn zoon heeft uitgegeven aan vuurwerk weet ik niet, hij is dit jaar bij zijn vader met oud en nieuw maar zijn vader vindt het ook geweldig :( dus die zullen wel lol genoeg hebben. Ik ken die carbidknallen, ik woon ook in the middle of nowhere met hier en daar een boerderij of woonboerderij en hier kunnen ze er ook wat van. Ach het is maar weer even en 1 ding beter dan vuurwerk. Je straatje ligt niet vol met troep zoals in een dorp of de stad waar ze niets opruimen (vaak).

Ga ff eten ……………. :D